Gå til innhold

vondt oppe i magen på venstre side..

Anbefalte innlegg

noen som har kjent samme type smerte?-oppe i magen på venstre side(rett under puppen). Har hatt det i nesten en uke nå. Får ta meg en tur til legen hvis det ikke gir seg. Har tenkt på at det kan være ømt pga spark fra babyen, men føler ikke at sparkene kommer i det området.. Noen som har hatt lignende smerter og som vet hva dette kan være?

Fortsetter under...

jeg har også sånne smerter av og til, det er mer sånn stikkesmerter til meg, jeg vet ikke hvordan de er til deg men, jeg var til jm for jeg ble litt bekymret men hun sa at det er bare for at bebisn sparker og gnikker borti så det kan bli litt sårt, vet ikke om dette kan fortelle deg noe men eller er til no hjelp men.

Hvordan vondt er det du mener da? Jeg har hatt vondt rett under puppene i flere uker nå. Det er veldig ømt og føles rart når jeg tar på huden der. JM sa dette var rett og slett fordi huden strekker seg og kan føles ubehagelig :) Åsså sparker bebien ganske mye der, og det gjør ikke akkurat saken bedre hehehe

jeg har problemer med sterke smerter rett under puppen jeg fikk besked om at det var musklene som strekker seg og eller blir stive.. jeg fikk noen øvelser jeg skulle ta.. men klarer det ikke pga bekkenløsningen.. så det kan jo være det også

Jeg har også hatt liknede smerter. Jm. forklarte meg at det ligger en stor muskel under ribbeina som deler seg og som får hard medfart under en graviditet. Hun trodde smertene skyldes denne muskelen. Var visst vanlig at gravide klagde over vond akkurat her.

Annonse

Hei

Les om tegn på svangerskapsforgiftning...

Har du noen av de andre? Ødem, høyt blodtrykk, protein i urinen osv.? Hvis ikke hadde jeg ikke bekymret meg, men hvis du har en av de andre symptomene ville jeg tatt kontakt med lege.

http://www.larviktvillingforening.no/svangerskapsforgiftning.htm

Hei!

Jeg har hatt store smerter under høyre pupp siden uke 23 (er i uke 34 nå), å dette har ikke vært en såkalt spontan smerte, men en smerte som varer over lengre tid. Kommer alltid når jeg sitter eller har gått mye.

Jeg har vært kjempebekymra over dette siden jeg var sikker på det ikke var babyen siden det ikke kjente ut som spark men varte så lenge.

Var på ultralyd på 17.-mai for å sjekke noe annet, å da spurte jeg om dette, å da viste det seg at den ene foten til babyen ligger godt plantet i ribbeina under høyre pupp.

Håper det bare er det samme hos deg å ikke noe alvorlig.... Lykke til !

Jeg har også vondt på venstre side, spesielt når jeg har sittet lenge. Går over i perioder når jeg beveger meg. Lengre bilturer er pyton for dette.. Det kan være muskler eller andre organer som blir presset litt..tror ikke det er noe å bekymre seg for..

Jeg var veldig plaget med vondt inne i magen på venstre side sånn rett under puppen. Kjente det sånn hele tiden, men var ekstra vondt når jeg bøyde meg frem over og løftet noe. Legen mente det kunne være at magen hadde vokst fort på kort tid og at det da var underhuden som hadde strekkt mye på seg, jeg fikk da beskjed om og ikke løfte tungt og bære noe tungt.

Jordmora mente det vat muskel som hadde strekkt seg, eller at ungen hadde sparket endel der så jeg rett og slett var øm. Hadde det sånn i va 3-4 uker, og nå er det helt forsvunnet, og godt var det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...