Gå til innhold

August: Hvordan går det, august-damer?!


Oslo-jente

Anbefalte innlegg

Hei,

så på 3. trimester at det var lite aktivitet her inne.. Skal prøve å gjøre noe med det ;)

 

Lurer på hvordan folket føler seg, er formen bra? Kjenner ingen som skal ha barn samtidig, så jeg syns det er litt spennende å se hvor langt andre har kommet, både mentalt og fysisk, men også når det gjelder innkjøp og praktiske forbredelser.

 

Jeg har termin 6/8 (ul). Er fremdeles i fulljobb, men syns det begynner å bli tungt. Har ikke kjøpt inn noen enda, men har begynt planlegginga. Blir vel endel ordning i sommerferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:-)

her går det veldig bra. har termin 4 ei, skal jobbe i 2 uker til, så ferdig for en god stund... er vel kanskje halvveis i handling, og babyrommet er så og si ferdig.. kun gulv lister-igjen.

dette er min 1, så er veldig spent... syns tiden går noe fortere nå, etter våren kom... og man kom under 100 dager igjen.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har også termin den 6/8. :) så nå kjenner du en. Det går ganske bra synes jeg. For 5 min gråt jeg helt uten grunn og nå er alt fint igjen... :) Ble nok bare overveldet av at det lever en liten gutt inne i magen min. Kommer ikke over hvor utrolig det er... Jeg er fremdeles i full jobb,men merker at jeg blir sliten i ryggen av all jobbingen og er utrolig glemsk og litt fjærn. Blir utrolig trøtt på kveldene og ligger og dormer i sofaen. 1 juli går jeg ut i 2 ukersferie som overlapper fødselspermisjonen fra 15 juli. Har fått overført de siste to ukene til neste år heldigvis. Føler ikke at jeg får full utnyttelse av ferien når mann er sånn helt på tampen og ikke kan reise bort. Angående utstyr så har vi ikke kjøpt noe ennå ,men skal på ikea i dag å kjøpe stellebord og komode til barneklær som jeg har kjøpt mye av. Fikk tidlig vite kjønnet så da var det gang med å sjoppe klær. Hvet du kjønnet på barnet ditt? Skal på foreldre og barn festivalen på hellerudsleta denne helgen og håper på å få mange tips til innkjøp av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha ferie om fire uke!! Deilig. + at jeg venter en gutt også (hun var iallefall veldig sikker på ul). Hvor skal du føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går fint venter mitt andre barn nå 14 aug.har ei lita jente på 2 år,som gleder seg utolig til å bli storesøster for ein liten bror..men syns det går saint nå eg...klare nesten ikke vente til eg får holde det vesle nurket vort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 9. august. Formen er relativt grei - men begynner å kjenne meg litt tung. Alt er liksom litt tyngre å gjøre, av en eller annen grunn.

Jeg er sykepleierstudent og er ute i praksis, har enda 4 uker igjen. Når den er ferdig, blir det fri resten av sommeren for meg. Gleder meg noe helt usannsynlig! Bekkenløsninga har meldt sin ankomst, så har endel smerter, men ikke mer enn at det går fint å fungere i det daglige og med litt tilrettelegging på jobben.

 

Jeg syns termindatoen nærmer seg med stormskritt! Disse månedene har gått mye raskere enn jeg trodde, og av og til skulle jeg ønske jeg hadde etpar mnd ekstra å forberede meg mentalt på. :o)

 

I huset finnes det enda ikke en eneste baby-ting. Skal handle litt de nærmeste dagene, får nemlig engangsstønaden over helga.. hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også termin 6.8!!

 

synes ikke det har blitt noe tungt ennå, men jeg har jo lagt på meg 12 kg, så det er en del. gleder meg til sommerferien!

 

formen er helt fin, den, ikke noe å klage på.

 

har ikke handlet inn så mye, men har fått litt her og der av slekt, blant annet barnevogn, så sparte vi de pengene. vet ikke kjønnet, så klær må vente til etter fødsel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei!! Men nå er det heldigvis ikke såå lenge igjen da. Jeg er student og har vært ferdig med forelesningene ganske lenge, så det begynner å bli ganske kjedelig å gå alene hjemme og vente! Formen min har vært bra gjennom hele svangerskapet, men de siste ukene har jeg begynt å få litt vondt i bekkenet om jeg går for lenge av gangen.

 

Vi planlegger å flytte ganske langt (fra Bodø til Trondheim) i september, så vi er litt forsiktige med å kjøpe store ting foreløpig. Men har bestilt seng da, og skal vel ut og finne oss ei vogn iløpet av nærmeste framtid.

 

Men jeg må si jeg håper at denne sommeren ikke blir altfor varm! Vi har hatt det varmt og godt her oppe ganske lenge, men jeg tåler ikke varme like godt som før jeg ble gravid. Satser på en sval sommer. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei alle august mammaer =)

koselig og lese hvordan dere har det og hvordan forberedelsene er i gang =)

selv er jeg 50 % sykemeldt for tiden grunnet bekkenløsning og vond rygg. jobber i helseyrket så det ble litt for mye tunge løft og gåing til og jobbe fult.

synest det går veldig fint og jobbe 50 % og håper og fortsette med det til jeg går ut i permisjon i midten av juli. termin 13 august.

 

om ei uke reiser vi til kreta, årets ferie =) herlig !! gleder oss masse. skal bli godt og komme oss bort litt =)

 

innkjøpene er akuratt påbegynt her ja.. i går var vi og bestilte vogn og seng. men ettersom de ikke hadde den vognen vi ville ha på lager blir det ventetid på 8 uker.. men vi har da enda god tid til babyen kommer ettersom det er 12 uker til nå..=)

 

ettersom dette er vårt første barn er alt veldig spennende og en liten tanke skremmende. men vi gleder oss kjeeempe mye til vi får hilse på vår lille baby om lca 85 dager =)

 

håper dere har det fint og passer på dere selv og babyen deres..

 

kos dere den siste tiden med mage, jeg synest det er fantastisk og gå med mage =)

koskos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei; )

 

Jeg venter mitt andre barn 2.aug. har ei jente på snart tre år.

Jeg har ikke fått gjort noen forberedelser denne gangen,det er vel på tide.

Jeg har ikke fikset noe barnerom,det haster egentlig ikke da barnet kommer til å dele rom med mamman og pappan sin en god stund.Vi bor ganske så trangt,så når barnet er stort nok kommer han til å dele rom med storesøster.Det viktigste er vel å være forberedt mentalt..jeg synes det er så rart at jeg venter en gutt,har aldri vært noe begeistret for gutter,skjønner meg liksom ikke på dem..men selv om ikke mannen min eller jeg digger fotball eller typiske gutteting får vi håpe at alt går bra alikevel.

 

Høres vel dumt ut for mange at jeg gledegruer meg til å få en gutt men jeg har aldri sett for meg at jeg kunne bli en gutts mamma..redd for ikke å kunne oppdra en gutt,jeg som er så jentete..hehe..det går vel bra.

 

Ellers så er formen fin men kiloene har rast på meg fra første dag.Jeg trener og spiser fornuftig men kiloene klarer ikke holde seg unna.Det sliter litt på selvtiliten å drasse på så mye ekstra men det skal bort etterpå med amming,trening og ekstremt sunt kosthold...

Lykke til jenter; ) vi er kommet langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! ser det er flere her som holde rpå å pusse opp! vi holder på med et gammelt hus vi kjøpte i mars, så det er nok å gjøre. vi er ferdige med soverommet vårt snart, og har begynt på babyrommet. det blir selvsagt rosa:D:D ellers har vi alt i hus, bortsett fra vogn.

mannen mener det ikke er vits å kjøpe vogn enda:( jer er jo selvsagt litt keen på det..

 

så ellers skal jeg bruke litt utstyr fra da jeg var lita, som en brun cordfløyel ulle pose til å ha i vogn, og noen veldig søte klær. var jo ikke alt som var like fint, så det blir ikke alt som blir brukt. terminen min er 1 aug, og magen har blitt stor, men den vokser kun rett fram liksom, så det er ikke så mye på sidene. de første strekkmerkene kom for noen dager siden, men de er bitte bitte små, så blir det ikke verre er jeg veldig fornøyd...

 

jeg går hjemme selv, men har nok å gjøre i huset så det er ikke så kjedelig at det gjør noe. gått opp tolv kilo, og det syntes jeg var greit, men det blir sikkert mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal føde på abc klinikken på ullevål i oslo. hvor skal du føde:? Går på gravid yoga og lærer mye om avspenning og pusting som jeg får nytte av under fødselen. Begynner å tenke på den nå siden det nermer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det rusler og går:-)

 

Merker at magen blir større, støter ofte borti ting og det blir litt mer komplisert å komme seg opp fra godstolen om kvelden.

 

Er 50% sykemeldt, og kommer nok til å være det resten av svangerskapet. Hadde klare tegn på begynnende svangerskapsforgiftning, høyt BT, mye vann i kroppen, hodepine m/ flimring for øynene og proteiner i urinen. Etter en mnd med SM har det blitt mye bedre, men hodepinen gjenstår. Holder vel ut..

 

Har kjøpt det vi trenger, blandt annet søskenvogn og softbag. Kjøpte brukt, og betalte godt under tusenlappen for alt samlet. Vi har også kjøpt seng på billigkroken på Ikea (hehe), kjempefin og stødig. Ellers arver vi mye tøy, og har mye fra lillegutt også som nå er 16 mnd. Han brukte mye hvitt og beige i starten, noe det også går an å bruke til jenter også. I følge ul venter vi visstnok ei jente, og det blir spennende fordi vi har fire gutter i huset fra før:-)

 

Ellers er jeg i fin form, det er godt å kjenne bevegelser utenpå magen og vite at det ikke er så lenge igjen til jeg får møte henne. Det blir stas, men da er det også slutt på vårt bidrag til økt verdenspopulasjon;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig. Jeg skal også føde på abc.. Håper å føde naturlig, og da syns jeg abc var et fint sted. Men man vet jo aldri. Hvilken jordmor går du til?

 

Jeg har ikke gått på gravid yoga (hadde store planer, men tiden går så altfor fort!), men passer på å svømme, sykle og gå tur. Det å gå blir forresten tyngre og tyngre, men å svømme er deilig!

 

Hvor gammel er du, forresten? Og er det ditt første barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ja det var ganske utrolig. :) Jeg husker ikke navnet på jordmor,men hun er høy slank og har helt kort mørkt hår med glitter i og bryn som hun tegner opp i en spesiell form.Hvis du har henne vet du hvem det er. Hun er forøvrig dreven i gamet og jeg liker henne veldig godt. Har vært to ganger til henne i uke 22 og 27 og skal i uke 32 igjen. Jeg er 35 år og dette er mitt første barn. Hvor gammel er du? Det er kanskje ikke forsent for deg med gravid yoga. Der hvor jeg går(motzfeltsgt på grønland) starter det et kurs om ca 2uker og det er vist ferdig før terminen vår. Det er kurs på 5 ganger av 2 timer. Jeg har to uker igjen av kurset jeg går på nå og har kanskje tenkt å ta det neste også hvis det er noe ledig. Er ikke så flink med trimming utenom når jeg er der. Det er å anbefale. Vi snakker om fødsel og lærer forskjellige pusteteknikker som kan være nyttig når man skal føde.

Hvis du er interisert er nummeret så er det 22689500 og internettadressen er Yogakurs.no De har også kurser på grynerløkka. Jeg bor i gamlebyen i oslo hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi ikke samme jordmor (og det er jo ikke så rart, siden vi har termin samme dag), men jeg har hilst på henne. Har ei venninne som hadde henne som jordmor, og hun var veldig fornøyd med jobben hun gjorde - både før og under fødsel!

Jeg har vært der tre ganger nå - og er veldig fornøyd!

 

Hvor ofte er det yoga? Det nærmer seg sommer og da er det jo deilig å ikke være bundet til noe i byen.

 

Jeg er 27 og venter første. Vi bor på Bislett, bare en trikketur fra sykehuset :)

 

Fikk du kjøpt endel på Ikea i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er yoga en gang i uken. Jeg går på tirsdager,men på grynerløkka er det andre dager. Neste kurs beg 13/6-11/8 5 ganger av 2 t pris 1200 kr. Har ikke bestemt meg ennå om jeg skal ta neste kurs. Siste gang på kurset jeg går nå er 6.juni. Da Kan fedre eller andre du vil ha med på fødsel være med.Jeg skal ha med samboeren.Er spent på hvordan det blir.

Joda jeg fikk kjøpt stellebord på Ikea.Slitsomt sted hvis man ikke er helt i form.Resten skal vi kjøpe på babyshop,hvor vi får en bra pris gjennom en jeg kjenner. Skal du ta ferie før du går ut i fødselspermisjon.? 1 juli tar jeg to uker ferie som går over i permisjonen. Vi går jo ut i permisjon likt vi.16.juli er det vel.

Ellers hvordan er formen din om dagen? Jeg er veldig fornøyd så lenge det ikke er så varmt. Har du vært på 3d ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har termin 30.08- ble sykemeldt sist mnd pga bekkenløsning.

Har det ellers fint og gleder meg til sommeren.

 

Har kjøpt stellebord, resten av utstyret har jeg etter min første datter.

Må invistere i nytt bilsete men det venter jeg litt med.

Det er bra gjort å fremdeles være i jobb, dere som er det. Ikke glem å ta det litt med ro da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...