Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg fikk anbefalt på rikshospitalet at jeg blander en døgndose til dagen. Så slik gjør jeg:

Koker opp vann, avkjøler til 40 grader. Har i rett mengde pulver (les bak på pakken. Jeg har 960 ml og 32 skjeer NaN 1) i en ren kokt literkanne med lokk.

Røres veldig godt, og settes i kjøleskapet. Når gutten skal ha mat, heller jeg ønsket mengde i ren kokt flaske, og varmer. Jeg bruker microen da, siden Riksen gjorde det.. :)

På slutten av dagen koker jeg alle flaskene, og litermålet som jeg blander melka i. (og oppbevarer i)

Ferdig blandet MME holder i et døgn i kjøleskap.

Hvorfor ikke ha stående flasker med riktig mengde kokt, avkjølt vann i kjøleskapet? Når småtten vil ha mat varmet jeg vannflaska i micro, hadde i pulver, ristet og vips! Ferdig mat på under ett minutt! Og fersk mat til alle måltider. Flaskevask og koking tok jeg/vi oftest på kvelden.

Dr.Brown flaskene egner seg dårlig til risting.

Vi kokte flasker, og blandet melk hver formiddag.

Hadde ferdig melk på flaskene, og satt de i kjøleskapet.

Så, da tok vi bare ut en flaske og varmet i mocroen når poden skal ha mat.

Gjorde det fra vi kom hjjem fra sykehuset.

Jeg ville ikke amme.

Og poden er nu 6 mnd, og slik gjør vi det enda!

bruker nutramigen og akkurat nå får hun 170 ml til hvert måltid.

vi koker opp og avkjøler 90 ml vann, tilsetter pulveret å har i kjøleskapet.

å når hun skal ha mat så tar vi ut flasken å tilsetter 60 ml varmt vann fra kanna. så er maten ferdig! (de 20 ml tilsvare nutramigenen vi har oppi) syns dette er raskt å enkelt! lager 3 flasker om gangen. syns det blir for lenge å lage for et helt døgn.

micro ble jeg frarådet på føden fordi det ødelegger næringstoffene i melka dette fordi den varmer opp ujevnt..

flaskemater

De lærde strides veldig om dette med å varme mme i micro. Mm skal aldri varmes i mocro har jeg hørt, men mme kan gjøre det..

Jeg gjør slik noen skrev oppe her, har på vann på flaskene og setter de i kjøleskapet. Når gutten skal ha mat varmer jeg den i micro, har oppi pulveret og blander godt..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...