Gå til innhold

Nå går jeg over til 2.trimester og lurer på ...

Ramona

Anbefalte innlegg

Hei

Det skjer mye om dagen jeg går nå inn i uke 13 og kan kanskje slappe av litt mer. har hatt 3 fine uker nå som jeg ikke har vært kvalm eller noe.

Det er noe jeg lurer på og det er at jeg reiser til Tyrkia i morgen (søndag) og har fått med meg at man ikke skal spise alt mulig av mat.

hvordan er det å spise oste sauser, fisk,kokte grønnsaker, kylling, osv ? i Tyrkia har de jo en bakterie eller noe som heter toxoplasma som man skal være forsiktig med. jeg har tatt blodprøve og den var negativ. så det betyr vel at jeg skal være veldig forsiktig eller er det bare hysteri ?

hvor utbrett er denne bakterien ?

Jeg hadde også planer om og ta Tyrkisk bad, hvor man blir skrubbet og knadd, men hvor lurt er dette ? har en veldig sensitiv hud også. men gjør det noe for fosteret ?

hvordan skal jeg forholde meg i solen ? tror nok at jeg ikke orker å ligge pal på stranden.

hvor hysterisk skal jeg være ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke spise is der nede egentlig....eller være veldig forsiktig, se ann stedet litt. Strømmen går ofte der nede, så isen har en tendens til å smelte og fryse, smelte og fryse.....mange ganger.

Ikke bestill drikke med isbiter, for det lager de gjerne fra spring vannet.

Hold deg unna egg, for de står ute i varmen. Kylling også bør man vel være forsiktig med....

Salat også har de jo en tendens til å skylle i springvann, eller ikke skylle i det hele tatt. Men er det en ordentlig restaurant, så tror jeg ikke det er noe farlig... :)

Hvor i Tyrkia skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en flott ferie!!! :-)

Hvis du er litt forsiktig så tror jeg ikke du skal være så veldig hysterisk!:-)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i Tyrkia, men så lenge du tar forholdsregler angående mat (finnes det ikke retningslinjer på bla matportalen.no tro...) - og pass på å få tatt en ny toksoplasmose-test når du kommer hjem igjen.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...