Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest -lilly-

Jeg gikk med "mens-smerter" en hel dag før jeg ringte føden. Merket da at smertene ble vondere, slik som rier er at de kommer og går med visse mellomrom. Tog en dusj og det hjalp ikke mot smertene (fikk beskjed om å komme inn på føden hvis ikke smertene ga seg da). 11 timer senere ble sønnen vår født:)

Lykke til :) Kanskje dere er i gang begge to?

har hatt menssmerter som kommer og går i en mnd, men hyppigere de siste ukene og siste uken flere ganger om dagen..håper det er tegn på at ting starter snart.. har ikke vært sulten på flere uker, men er det i dag, så jeg kan jo håpe på at det betyr at det nærmer seg.. Legen på sykehuset sa at det var veldig bra med sånne murrende smerter, for det betyr at ting modnes og nærmer seg..

Jeg har gått med murringer, vonde kynnere og menssmerter i flere uker nå, gjorde det samme sist:-) Er nok et tegn på at ting er i ferd med å modnes, men ikke nødvendigvis på at fødselen er i gang..! Må nok bare smøre oss med tålmodighet og regne med at kroppen gjør jobben:-)

Annonse

I gravide bladet står det:

Hos førstegangsfødene er fødselen godt i gang hvis riene kommer med 5 min pause og varer i ca 1 min. Hos flergangsfødende regnes hvis riene kommer med 10min pause.

Fødselen er også i gang hvis vannet går, selv om man ikke har fått rier. Mange kvinner kan kjenne på kroppen i flere dager at fødselen er på vei.

Noen får slimblandet blødning- (tegningsblødning) Det kan gå timer/dager/uker før det skjer noe mer. Mens noen får en enorm energi den siste tiden og setter i gang me nedvask av huset, kan andre kjenne seg ekstra sliten.

- Tyngdefornemmelse, diarè, urolig søvn og fordøyelsesbesvær kan være andre tegn på at fødselen er nært forestående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...