bamsenora Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Når kjente dere skikkelig liv der inne? Er andregangs og var på ultralyd på mandag. Var spent fordi jeg hadde kjent veldig lite bevegelse. Til min store skuffelse så ligger morkaka foran og tar i mot sparka. Jordmor mente at hele svangerskapet ble preget av at jeg kjente lite liv, og at det selvfølgelig ble tydligere etterhvert men at mange følte at de mistet noe når man ikke kjenner så mye. Jeg håpet at det var bare nå i starten, er 19 uker, men ble skuffet når hun mente at slik ble det......Noen med erfaringer.
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Hei! Jeg er gravid for første gang, men har også morkaka som polstring "mellom" fosteret og mageskinnet. Kjente imidlertid de første beveglesene (blafring/ leamus) rundt uke 18-19. Nå er jeg i uke 25 (24+5) og kjenner ordentlig "bumping" over stort sett hele magen. Synes ikke det er noe problem; moderskipet kjenner absolutt at det er en liten astronaut der inne som beveger seg, og kan ikke si at jeg føler jeg ikke har kontakt med den lille. Men, så har jeg jo ikke noe å sammenligne med heller siden dette er min første. Kjennes imidlertid veldig bra ut, og da er det vel bare å være strålende fornøyd.
4-søte-små Skrevet 20. mai 2006 #3 Skrevet 20. mai 2006 Jeg er 2.gangs, og hadde også kjent lite bevegelser før ul i uke 18. Fikk påvist morkake på bukveggen, og den var stor og fin. Sparkene lot derimot ikke vente lenge på seg, og nå i uke 21 kjenner jeg det godt. Mannen min har også kjent spark, så sånn som det er nå, er det ganske likt som det var 1.gang.
hege_d Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Jeg er andengangs. Nå i uke 23 mærker jeg barnet, men slett ikke som første gang. Og jeg skal virkelig ligge og slappe av for å merke det. Jeg synes også det er helt trist - var så koselig med den "urolige" magen sist....
Gjest Skrevet 20. mai 2006 #5 Skrevet 20. mai 2006 Jeg er også gravid med nr2 og kjenner betydelig mindre liv denne gangen enn da Lisa sprellet rundt inni der! Morkaken ligger fremfor, så kanskje er det derfor. Jeg vet ikke. Det kan jo hende at denne lille tassen er roligere enn søsteren sin også. Jeg kjenner spark daglig, og nå i det siste har jeg merket at han hikker litt også. Det er veldig koselig, men det var enda bedre da jeg kjente mer... Jeg er forresten 25uker på vei.
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 20. mai 2006 #6 Skrevet 20. mai 2006 Vel, jeg er førstegangs og har kjent spark/bobler siden uke 13. På UL fikk jeg vite at jeg har foranliggende morkake. Nå (20+2 i følge UL termin) kan mannen kjenne sparkene utpå magen. Og jeg synes knøttet sparker skikkelig hardt (og verre blir det nok;) Så tror ikke at foranliggende morkake demper alt av spark nei... Men jeg kjenner mest sparkene på siden, og ikke så godt de som går rett frem. Tror det har litt med ungen å gjøre jeg
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Hei du.. Jeg skal ha nr 4 og denne gangen er morkaka foran, så jeg synes hele sv.skapet har vært veldig slitsomt til etter ordinær UL!! Først i uke 20 begynte jeg å kjenne bevegelsene godt. Før det var det mest små dytt og aldri mer enn en gang på samme sted. Siden jeg hadde en senabort rett før denne, har jeg vært så bekymret hele tiden, særlig siden de andre guttene var veldig ville og kjentes tydelig fra uke 12-13... Mener min lille frøken er noe roligere enn de andre i tillegg, hun dytter mer forsiktig og pappa kjente ikke noe før uke 22 denne gangen. Er nå i min 26 uke (25+2) Nå sparker hun iallfall tydelig til forskjellige tider av dagen, selv om ikke alt kan kjennes utenifra. Viktigste er at jeg kan følge med henne og vite at hun har det bra, da er ikke jeg så urolig lengre.. Tror nok det blir mer aktivitet i magen din etterhvert også småtassene blir jo sterkere og plassen mindre, da kan man ikke unngå å kjenne mer bevegelse.
Molait Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 2 min og. Kjente kiling fra uke..æh..husker ikke jeg nå. Ja uke 15? Ihvertfall, ved ordinær ul i uke 19 kjente jeg det godt. Fra uke 21 (kanskje..hehe sååå oppdatert på meg selv-not) ble det kraftig. Var på 3D i uke 24-25, da hadde gutten lagt seg med hodet ned. Det forklarte hvorfor jeg stort sett da bare hadde kjent spark "oppe". Han har og hatt en favorittstilling fram til nå (går over i uke 28 i morgen) Høyre side!! Vært helt øm av å kun bli sparket et sted og så ligger han å presser ryggen ut i siden min. Kjenner litt mer på midten nå og venstre side og, men høyre er godsiden hans. Fra uke 26 ble kjente jeg mer liv nede og. (hender og armer) Der dekker ikke morkaka, så nesten rart det ikke har vært kraftigere der før. Kjenner mye hardere og oftere liv nå enn sist på samme tid. (nesten litt slitsomt) Altså: Om noen uker kjenner du sikkert masse liv tror jeg:) Jeg gjør iaf det...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 Når jeg var på ul i uke 19 sa gynekologen at morkaka lå foran, litt på høyre side. Jeg kjente først liv i uke 21, og har kjent det hver dag siden =) Dette er mitt andre barn.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 NB! Jeg kjenner dem bare innenfra, litt nedover, så gubben har ikke merka noe til sparkene ennå.
solstråle :) Skrevet 22. mai 2006 #11 Skrevet 22. mai 2006 Er også andregangs og har foranliggende morkake. Kjente imidlertid de første sparkene allerede i uke 14, og nå er det mye liv og røre, spesielt på kveldstid (er i uke 21). Tror det kommer helt an på hvordan babyen ligger også. Jenta mi sparker mye på sidene, og det merkes jo tydeligere enn de sparkene som går rett mot magen. Er godt mulig du og vil kjenne mye liv etter hvert Ikke ta sorgene på forskudd
RagaMuffinBaby Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 jeg er førstegangs, så har ikke noe å sammenlikne med, men kjenner masse liv, synes jeg! Morkaken ligger foran, så fra uke 13-14 og frem til ca 20, kjente jeg bare på sidene og nederst. pappaen kjente første gang uke 21+5, mens jeg hadde kjent det utenpå selv et par uker før det. nå (23+1) kjenner jeg det både utenpå og inni over hele magen, men svakere midt på. Pappan kan opgså kjenne det midt på, fra og med i går kveld! Kan godt hende det er mere og morsommere med morake som ligger bak, men ejg storkoser meg iallefall med alt livet jeg kjenner nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå