Gå til innhold

Hvilken mat i bhg til 8mnd gammelt barn?

Anbefalte innlegg

Junior er bare 8 mnd når han skal starte i bhg to dager i uka. Dilemmaet mitt er hvilken mat skal han spise i barnehagen? Jeg kan jo amme før og etter barnehagetid. Han spiser sikkert ett grøtmåltid i barnehagen, og ett brødmåltid? Vann til drikke? Hva mener dere er det beste?

Fortsetter under...

Kommer jo an på dagsrytmen dere selv har og den bhg har. Og selvsagt hvor lange dager han har. Minstejenta mi var 9mnd da hun beg i bhg. Hun kutta puppen omtrent på samme tid,-ville ikke ha. Men i starten fikk hun morgen og kveld. Fikk grøt enten hjemme før vi reiste i bhg, eller når hun kom i bhg. Brød til lunsj, banan eller Frutti til mellom-måltid, og så middagsglass når vi kom hjem og grøt til kvelds. Men du kan jo godt ta med middagsglass i bhg også. Jobber selv i bhg, og har hatt barn som har hatt med det.

Jenta mi fikk forresten kun vann å drikke i bhg fram til hun var 1 år. Men har selv blandet mme til barn i min bhg, eller du kan blande ferdig en flaske hjemme, eller sende med mm på flaske. Du bør kunne gjøre som det passer best for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...