Gå til innhold

Hva kan deres gutter på 10 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 10 mnd og krabber ikke enda - han øver seg voldsomt da for han står å gynger opp og ned med rumpa hehe . klarer å stå på alle fire . Han aker seg bakover når han ligger på magen.

setter seg ikke opp fra liggende til sittende.

sitter selv uten støtte - kommer seg fra sittende til liggende.

Er han treig? vet dette er forskjellig men.... hvordan er deres gutter på samme alder?

må nevne at han er født 1 mnd før termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:) Har en gutt som er snart 10 mnd. Han er begynnt å gå rundt bordet, klapper søte, vinker, "snakker i telefonen" osv. Han har en eldre bror, så det er kanskje grunnen? Han min er også født 3 uker før termin...

Mamma til Mathias.

Skrevet

Min gutt på snart 10 mnd går også rundt bord og alt annet han finner. Han akte seg framover da han var 7 mnd og begynte å reise seg da han var 8 mnd. Men det er veldig individuelt når de begynner å krabbe stå og gå. Ikke stress med det, så fort han begynner å krabbe / gå skal jeg love deg det blir myyye mer å holde styr på ;)

Skrevet

Sneipen min nærmer seg elleve måneder, men dette kunne han da han var ti:

- Krabbe

- Reise seg opp og gå rundt bordet.

- Klatre opp trappa

- Henge etter armene i bordkanten (prøvde å dra seg opp, men det går heldigvis ikke, ennå...)

- Trille rundt på lær-å-gå-vogna, men klarer ikke å snu den, så står og hyler hver gang han møter en vegg:-)

- Trille ball med en voksen mens han sitter på knærne.

Det er vel ganske vanlig at de er litt senere når de er født litt tidlig? Sneipen min er født 14 dager for sent, og har alltid vært forholdsvis tidlig...

Tips angående krabbing: legg ham på et gulv med stor friksjon, sånn at han ikke klarer å åle seg, da blir motivasjonen for å ta krabbesteg veldig stor. Sneipen min så ut til å hoppe over hele krabbestadiet, da åling fungerer helt utmerket på parkett... Men naken på flisene og med fleecedress på grus, så måtte han krabbe, og plutselig gjorde han det overalt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...