Gå til innhold

August: Ammer dere fortsatt?

Mama,sunshine-kid og lillesøs

Anbefalte innlegg

Det gjør jeg, men det er ikke så interessant lenger. Egentlig er det bare på morgenen at han får i seg nok for å kalle det et måltid.

Men det at han har 6 tenner, det gå veldig bra. Var litt bekymra for biting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer fortsatt, har faktisk nattammet han frem til nå også. Men fra i natt er det slutt med det. Så nå skal mamma få sove.

Han har 4tenner og 4til som er på tur, og her er biting et kjempe problem. Var forberedt på det siden storebroren var grusom på det. Og vi får vel bare finne på noe lurt sånn at han slutter med det.

Skal amme så lenge han vil ha, pga at vi har mye allergi i familien og jeg vil helst at han skal få slippe å plages med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ammer vi ennå:)

hun er helt puppe gal!

spiser en to ganger på natta også.. synes det er så vanskelig å slutte med det jeg da... vet liksom ikke hvordan jeg skal kutte..vil helst gjøre det på en skånsom måte...

problemet er jo at seks tenner er i veien.. biter innimellom ,men kjenner tennene godt når hun spiser vanlig også..

men ikke lyst til å gi opp amminga ennå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset ammes det også enda. Nattamming har vi sluttet med for lenge siden, men hun får pupp når hun våkner om morgenen (rundt 07) en gang eller to i løpet av dagen og så en kveldspupp før hun legger seg. Her er interessen som før, tilbys hun puppen, spiser hun. Men, det må være rolig rundt henne skal hun ha tid. Litt for nysgjerrig til å konsentrere seg hvis det skjer mye rundt henne.

Det var en periode hun bet litt i puppen, men hun har stort sett sluttet med det nå. Hun har bare fått 2 tenner enda da, men jeg tror 2 til er på vei oppe..og det er vel ofte når tennene oppe kommer at biting blir et problem.

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også ammer vi, hun får morgenpupp og kveldspupp etter grøten, men ikke mer enn det. Hender en gang i blant at jeg er sløv og ikke tar med nok mat ut, så da får hun litt pupp innimellom da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ammet morgen og kveld frem til litt under en uke siden, da var det brått slutt, han ville ikke mere, men dagene i forrveien var han avhengig. Jeg prøvde og trappe ned litt, han beit så mye etter han fikk tenner, men da skark han så ille at han ikke klarte og sovne før han fikk puppen. Jeg ammet han siste gang på torsdag morgen!.

Er litt gad for at vi er ferdig nå, blir så mye friere på en måte, å når han selv ikke vil mere er det jo ikke noe som er bedre måte og avvenne på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynte hun å nekte når hun var 3-4 måneder...... holdt ut lenge, begynte med kun morgenamming når hun var 8 måneder. Tror ikke det er så mye i puppa egentlig, men noen dråper tror jeg hun klarer å få ut :o) det er vel mest for kosen sin skyld tenker jeg. Kos for begge ;o) Snuppa mi har 2 tenner nede, ikke hatt problemer med biting i puppa, men hun beit meg med gommene før hun fikk tenner da...tror hun lærte at det var vondt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!!!! Jenta mi spiser grøt til kvelds og er veldig glad i frukt, men ellers er det bare puppen som gjelder. Har nettopp vært forkjøla, så nå spiser hun lite grøt også. Har hele tiden ligget over normalen for både vekt og høyde, så hun får det hun trenger, men jeg skal begynne å jobbe i august så jeg begynner å bli litt stressa i forhild til dette. Hvordan få henne til å spise mer mat og mindre pupp.....? Veldig takknemlig for råd/tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville ikke gutten amme lenger da han var litt over 7 mnd.., og jeg klarte ikke å overtale han.. :o(

Så her har vi ikke ammet på en stund. Deilig på en måte, men jeg syntes det var trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

halloen!

ja, jeg ammer enda! men nå er det kun for kosen. etter at jeg har begynt å jobbe mer eller mindre blir det bare om morgen og sent på ettermiddagen. han er glad i vann og drikker fra tutekopp. gullet mitt har kun to tenner nede, men det går bra for det. biter skjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nei, ti lmin fortvilelse så ble det puppe slutt da han var 9 mnd.. Eneste han gjorde var å spy opp melka mi.. Så nå er det bare mme morgen å kveld, vil ikke ha noe mer.. Men er mye mer fornøyd nå..:) Men savner kosen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...