*ulvemor* Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 nå spiser jenta mi 100 g fruktpure til lunsj og grøt laget av 80-100 ml mme om kvelden.Når jeg da innfører grønnsaksmos til middag, må denne også innføres like gradvis? Bør jeg vente litt med middag (altså 3 måltid om dagen), har bare holdt på i to uker med fast føde. Og hun er 5,5 mnd straks, dersom jeg venter til hun er seks mnd med å innføre middag kan jeg da begynne rett på seksmnd glassene eller bør jeg begynne med firemnders uansett?
nepomuk Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Vi holde lenge på med kun ett måltid fast føde om dagen husker jeg, (begynte ved ca 4 mnd) og andre måltid var middag da hun var ca 6 mnd. Vi startet rett på 6 mnd glassene, for hun likte ikke de 4 mnd glassene. (smaker jo ingenting!) Startet med bare noen få skjeer og økte på etterhvert. Lot henne egentlig styre det selv. Tok vel ca en mnd før vi var oppe i en hel porsjon. Du kan jo prøve med 4 mnd glasset først, men hvis hun er 6 mnd skulle det nok gå greit med 6 mnd glassene. Er jo flere smaksvarianter å velge mellom også da.
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Hei, jeg er i innkjøringsfasen selv så jeg kan ikke fortelle deg så mye. Min pie har fått grøt for første gangi dag, hun ble 5 mnd den 14 mai. Men vi var på helsestasjonen i går, og helsesøster spesifiserte til meg at dersom jenta blir 6 mpneder før vi begynner på middagsglass, skal vi begynne med 4 mpneders middag alikevel. Dette pga at hun skal vennes til konsistens, smak, og næringsinnhold. Men kan øke relativt fort opp til 6 mpneders glass...sånn etter halvannen uke. Dette sa iallefall min helsesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå