Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå spiser jenta mi 100 g fruktpure til lunsj og grøt laget av 80-100 ml mme om kvelden.Når jeg da innfører grønnsaksmos til middag, må denne også innføres like gradvis? Bør jeg vente litt med middag (altså 3 måltid om dagen), har bare holdt på i to uker med fast føde.

Og hun er 5,5 mnd straks, dersom jeg venter til hun er seks mnd med å innføre middag kan jeg da begynne rett på seksmnd glassene eller bør jeg begynne med firemnders uansett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holde lenge på med kun ett måltid fast føde om dagen husker jeg, (begynte ved ca 4 mnd) og andre måltid var middag da hun var ca 6 mnd. Vi startet rett på 6 mnd glassene, for hun likte ikke de 4 mnd glassene. (smaker jo ingenting!) Startet med bare noen få skjeer og økte på etterhvert. Lot henne egentlig styre det selv. Tok vel ca en mnd før vi var oppe i en hel porsjon.

Du kan jo prøve med 4 mnd glasset først, men hvis hun er 6 mnd skulle det nok gå greit med 6 mnd glassene. Er jo flere smaksvarianter å velge mellom også da.

Skrevet

Hei, jeg er i innkjøringsfasen selv så jeg kan ikke fortelle deg så mye.

Min pie har fått grøt for første gangi dag, hun ble 5 mnd den 14 mai.

Men vi var på helsestasjonen i går, og helsesøster spesifiserte til meg at dersom jenta blir 6 mpneder før vi begynner på middagsglass, skal vi begynne med 4 mpneders middag alikevel.

Dette pga at hun skal vennes til konsistens, smak, og næringsinnhold.

Men kan øke relativt fort opp til 6 mpneders glass...sånn etter halvannen uke.

Dette sa iallefall min helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...