Gå til innhold

Hva leker dere ute, event med hva leker dere ute?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss er huska og armringene veldig i skuddet. Sandkassen er også populær. Og vann og steiner. Storesøster på 4 år leker mye med gatekritt. Når været er bra, setter vi teltet og telttunnelen på plenen. Og på sommeren pleier plaskebassenget å være midt i blinken. Det er veldig mange unger i nabolaget, og de har egentlig alltid noe å gjøre.

Vi bor i byen og leilighet og har dermed ingen egen hage, så vi oppsøker de lekeplassene (mange!) vi har i nærheten. Sandkassa er en favoritt, sklie og klatretårn/stiger liker han også godt. Ellers blir det mest at han tasser rundt og kikker og plukker og ordner, med en spade i hånda. Ball er morsomt hvis noen sparker med han!

Tja si det. Vi holder på å arbeide ute med å få til et fint uteområde (nybygget hus for ca 1,5 år siden) og det er nok å ta tak i mildt sagt, så da hjelper lillegutt også til på sin måte, eller leker der i hvertfall. Han (20 mnd) hjelper til med å vanne busker og treet og annet av grønnsaker og blomster som jeg nettopp har plantet, han får en liten vannkann, jeg har en stor, han er bare SÅ stolt ;-) Så graver vi i jorden for å ta vekk stein, noe det er mer enn plenty av for å kunne anlegge gressplen (er ferdig noen steder), og da hjelper han til med å plukke så stener. Spar i matjorden vi har i en haug og skal fordele utover, bruker gjerne den vesle trillebåren til storebroren for å kjøre rundt på grus, stein og jord. Har en bøtte med vann som er veldig gøu å kasre grus og stener i. Sandkassen til nabojenta på 22 mnd er jo kjempekjekk med masse leker i (vi har ikke kommet så langt at vi har fått murt ned vår egen enda). Kjøre med biler på veien, sitte på traktoren eller trehjulssykkelen til storebroren er også stor stas. Eller vi går bort til lekeplassen, der er klatre opp og ned trapper, rutsje ol mest gøy. Vet ikke om dette ble til noen hjelp på, men bøtte med vann og steiner til å kaste oppi og ta ut av tror jeg kan være en slager, det samme en mini-trillebår.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...