Gå til innhold

"Det er jo bare å adoptere..."

Anbefalte innlegg

Blir så dritt-lei sjølsentrerte småbarnsmødre som sier at "Ja - ja, blir du ikke gravid så er det bare å adoptere". Hvorfor i hæ*** skal vi nøye oss med second best når alle andre kan få sine egne barn? Jeg vil ikke ha noen andres barn, jeg vil bli gravid og få mitt eget!!!

Hvorfor kan ikke disse idiot-kjærringene forstå dette???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5092830-det-er-jo-bare-%C3%A5-adoptere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, fikk litt vondt av meg av å lese dette innlegget. Adopterte barn er jo ikke second best.......og for mange så er det et reelt (og kanskje det eneste?) alternativ.

Men skjønner hva du mener, jeg vil også ha egne barn.

De velmenende småbarnsmødrene synes jeg du kan be passe kjeften sin. I utgangspunktet en bedriten ting å si når de går der med sine søte små.

Jeg kunne godt tenke meg å adoptere selv, hadde det ikke vært for at det er så dyrt og tar så lang tid. Av og til kan man jo lure på hvorfor man skal få egne barn når det finnes så mange barn der ute som lider.

Og jeg synes det er litt vel drøyt å si at adopterte barn er second best. Tenk selv hvis du var adoptert og leste det.... man blir faktisk like glad i adopterte barn som biologiske barn.... tro det eller ei!

Når det er sagt så skjønner jeg frustrasjonen din og særlig når slike kommentarer kommer fra gravide og småbarnsmødre.

Ønsker deg lykke til videre.

Annonse

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig i at det er second best da...

Det jeg syns er verst ved at folk sier sånn til meg (vi har ikke begynt prøvinga enda altså) er at sambo har noe på rullebladet, dvs vi FÅR IKKE adoptere! Og da er det plutselig ikke bare-bare lengre.... (og nei; JEG mener IKKE at det er bare-bare!!)

Uff, sier jeg altså!

Synes litt synd på dem som har noe på rullebladet, for dem har ikke det alternativet hvis...

Men kunne aldri kunne adoptert selv, og den samtalen har jeg og sambo tatt selv om vi ikke har prøvd så lenge. Bare prøvd i 1,5 år. Men mye for at jeg selv er fosterbarn og har kjent på kroppen hvordan det er å ikke ha sine ordentlige foreldre.

Velger å være anonym nå

kalle det second best synes jeg var skikkelig brutalt!! Greit at du kan føle det sån, men ærlig talt.. tenk på de som er adoptert.

Tviler på at de adopterte barna synes det er second best og også de som har vært gjennom 7-8 hormonkurer og prøverør osv.. De synes nok ikke det er second best når det lille mennesket ligger i armene deres og gir de morsfølelse på stedet.

For guds skyld håper jeg at HI ikke adopterer for skal disse barna først få et hjem bør de komme til foreldre som ikke eier tvil i kroppen om at dette barnet er like mye elsket som om det var båret frem selv.

Ble skikkelig provosert jeg... OM folk sier det bare er å adoptere så er dette for å berolige deg om at det er håp og at du ikke skal fortvile.

Husk stort sett alle har en lang prøveperiode bak seg og det er utrolig mange som er adopterte rundt om. Ikke "bare deg". Lite voksen du...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...