Gå til innhold

Jaha....hvordan skal vi gjøre dette? tips mottas med stooooor takk.

Anbefalte innlegg

Vi har en datter på 5 måneder.

Vi har til nå gitt grøt på formidag.

-.Forde vi ble annbefalt å gjøre det frem til hun er oppe i full posjon.

Men hvordan gjør vi det når vi skal ha denne grøten til kvelds?

For vi er jo vant til å bade, stelle, og så en flaske med 230 ml mme, og bære henne i seng.

Men når vi skal ha grøt, hvordan gjør vi det da, tenker at det blir gris med grøt, lurt å bade etterpå????????

Så nå bader vi 18, 230mme 18:30, i seng 18:50.

Er det bedre å da ta grøt kl 18, bade 18:30, og i seng etter badet?

( og hvor kommer evt melkeflasken henn....)

Og for dere som ikke ammer, men gir mme, gir dere BÅDE en full grøtposjon OG full flaske, 230 med mme til kvelds?

Huff, vi har få fine rutiner nå, og er så redd å "ødelegge" dem med den grøtskåla....Vet ikke heilt når og hvordan vi skal plasere den inn i kveldsrutinene våre.

Noen som kan tipse oss om gode måter å gjøre dette på?

På forhånd tusen takk.

Fortsetter under...

Jeg har bestandig ammet så vet ikke helt hvordan man gjør med mme, men sånn gjorde jeg med gutta mine:

Begynte å innføre grøt ca midt på dagen. Ammet først og økte porsjonen etterhvert. Merket etter en stund at de var mer urolige, sov dårligere på natta. Da begynte jeg med måltid nr 2. Ammet fremdeles først. Så jeg antar at etterhvert vil nok barnet ditt ikke bli så veldig mett med bare flaske og "spørre" etter mer mat. Da begynner du med grøt. Dersom hun får urolige netter men ikke orker grøt etter flaska burde du nok tilby mindre mme og så gi grøt.

Håper du ble litt klokere :-)

Begynte også med grøt ved ca 5 mnd, snella er nå 10 mnd. Våre kveldsrutiner, som begynner ca 18:30, ser slik ut:

Grøt (ja, det blir gris :-) m/ vann eller juice + tran

Bad

På med pysj

Pusse tennene

Amme i søvn

Vet ikke om noe liknende vil funke for dere, men grøt først har heldigvis ikke forstyrret rutinene for oss.

Lykke til :-)

hei:) Vi gir grøt og mme

Vi begynte med grøt på kvelden først, men det spiller jo ingen rolle i denne sammenhengen.

Når dere har kommet opp i full porsjon på dagtid, så kan dere sikkert gå rett på halv porsjon på kveldstid. Dere trenger ikke den samme gradvise tilvenningen på måltid nr 2 som dere driver med nå, mener jeg.

I begynnelsen tok vi kveldsstell, ga grøt, inn på soverommet og ca 200 ml mme. Etterhvert som vi bikket halv porsjon med grøt merket vi at gullet ikke ville ha mme. Han var rett og slett mett av grøten og orket ikke mer. Da begynte vi å gi grøten en time før flaska med mme.

Nå gjør vi det altså på følgende måte:

19.30: Full porsjon grøt

19.45: Kveldsstell/bad

19.15: Rolige kveldsaktiviteter(synge, lese natta bok el.l

19.30: Flaske på senga (150-230 ml)

Dette fungerer for oss, men det er ikke sikkert det gjør det for dere. Dere må nesten prøve dere litt frem tror jeg :)

Lykke til!

Takk for svar.

Tror kanskje vi må ta grøt før bading ja.

Babyenblir jo så trøtt av badinga.

Men så var det dette med flaska da.

Skal de virkelig ha BÅDE full grøt posjon før bading og Masse mme etterpå?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...