Gå til innhold

Juni: Når bør man begynne å gå rundt med helsekortet i veska?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sikkert et litt dumt spørsmål, men bør vi ha det med oss rundt om? Jeg har 17 dager igjen til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går rundt med det i vesken konstant allerede og jeg har ikke termin før 26. juni. Grunnen er at vannet gikk tre uker før termin med nr 1, og da er det greit å ha det med i tilfelle det, eller noe annet, skulle skje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det i veska siden første kontroll jeg:-) Særlig når magen ikke synes mener jeg det er viktig, sånn at i tilfelle det skjer noe kan medisinsk personell se at jeg er gravid... Og det tar jo ikke akkurat stor plass heller..! Men den egentlige grunnen er vel at jeg ikke hadde husket å ha det med til hver legekontroll eller til føden hvis ikke jeg hadde hatt det konstant i veska, hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å ha det med sånn i tilfelle noe skulle skje.

Men jeg er for lat til det. Har aldri kortet med annet enn når jeg skal til legen. Har en del andre papirer som må være sammen med helsekortet, så de går ikke nedi min lille veske.

Det kommer nok til å bli liggende hjemme til vi drar til føden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått streng beskjed av legen å altid ha det i veska.

 

men må ærlig innrømme at jeg ikke har det,sikkert det beste vist noe skulle skje da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må og innrømme at jeg ikke har gått med helsekortet med meg noen gang gjennom svangerskapet...men siden det bare er 3 uker i gjenn nå, så må jeg vel gjøre noe med det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg gått med i veska kosntant fra første kontroll , det er derfor man får det!

Jeg legger mitt inni en plastlomme og fester igjen med en binders, så ligger det trygt.Der legger jeg også andre relevante papirer, så som legetimekortet, jordmorkortet osv...

alt på et sted, slipper å lete huset rundt :)

Legg det i veska , jenter !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel hatt det i vesken hele tiden, men det ligger som regel igjen hjemme. Men nå prøver jeg å huske det hver gang, siden det ikke er så lenge til fødselen (håper jeg). En jeg kjenner dro på hytta på sørlandet to uker før termin uten helsekortet, og fødselen startet der, de skulle føde i Oslo, men ble nødt til å føde på Bærum, da de hadde så dårlig tid. Mannen måtte kjøre hjem å hente helsekortet, for uten det ville hun bli behandlet som om hun hadde HIV smitte. Det kostet ham 2 fartsbøter, men han rakk tilbake til fødselen! Så helsekortet er med fra nå av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe veska mi er alt for lita..nei..jeg tar det nå helt med ro..men jeg bor da bare 5 min fra sykehuset da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...