Gå til innhold

Hva kan dette være (om aktiv baby i solarium)

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med å kjenne liv dette svangerskapet, men for noen dager siden kjente jeg et lite dytt mot blæra og da var jeg ikke i tvil.

Så tok jeg sol i ettermiddag, og da jeg er 16+5 skulle jo ikke øynene til babyen "virke" så hvorfor i all verden ble h*n så spinnvill da? Det sparket og dyttet vilt, så jeg la hendene over magen og kuttet soltimen. Det var selvsagt godt å kjenne liv, men blir jo litt bekymret for at babyen ble plaget også??

Noen med teorier på dette?

Fortsetter under...

Vet ikke hva det kan være..Når jeg kjente di første sparkene tok jeg solarium..Etter soltimen,kjente jeg to voldsomme spark,var da i uke 16..Etter det har han reagert på solarium..Så vet ikke hva det kan være.Kan jo være varmen,men jeg passet på at magen min var kald hele tiden..

Hei og takk for svar!

Glemte å si at jeg hadde nettopp lagt meg i sola da det begynte, så varmen kan det ikke ha vært..Kanskje øynene er lysømfintlig selv om de ikke kan se med de?? Rare greier...Vet ikke om jeg skal ta sol igjen jeg..

jeg har ikke merket noe når jeg har tatt solarium..er i uke 16 +1... men jeg har ikke kjent ordentlig spark enda da.. bare litt som minner om leamus inni der noen ganger..

Aner ikke hva det kan skyldes jeg.. sikkert tilfeldig også.. jeg tror ikke det er skadelig å ta sol så lenge man ikke ligger alt for lenge og blir overopphetet, solbrent. ta med drikke også er lurt.

Jeg har bestemt meg for å ikke ta mer sol etter uke 20.. da syns jeg bebisen er for stor og det er sikkert lettere for den å bli overopphetet der inne.

Men man kan jo høre med jordmor el lege om det også..

Takk for svar!

Har heller ikke tenkt i ta sol lenger ut i svangerskapet, men nå syns jeg det er så godt å pleie meg litt ekstra...Hjelper på en ekstremt tørre og kvisete huden også..

Men selvfølgelig blir jeg i tvil får jeg kutte ut..Men tror egentlig ikke det er direkte farlig, jeg mener - alt er jo farlig nå for tiden...Må bare gjøre ting med måte. Dette var tredje soltimen i svangerskapet og det tror jeg ikke gjør så mye..

Men der er vi jo forskjellig:-) Takk for svar uansett!!

Annonse

UV-strålene trenger bare ca 0,5 millimeter inn i huden, og når derfor ikke inn til fosteret. Men man kan få pigmentflekker og bli ujevn brun når man soler seg under graviditet. (men det er veldig individuelt, får bare prøve seg fram)

:)

Noen her sier at ultrastrålene bare trenger inn i øverste hudlag og ikke når inn til babyen. Jeg er veldig i tvil om dette kan måles ordentlig jeg. Solarium kan øke kreftfaren, og selv vil jeg ikke legge meg i solarium på grunn av fare for celle forandringer. Særlig hos fosteret som faktisk danner nye organer. Kanskje litt hysterisk, men kunne aldri fått meg til å gjort det selv om jeg har tatt solarium før.

Jeg kjente også mine første spark da jeg lå i solarium i dette svangerskapet. Men etter å ha tenkt og fundert ei stund, kom jeg faktisk frem til at det var pga måten jeg lå på. Sola jeg tok, "fremhevet" bekkenet på en måte.. Derfor var det lettere å kjenne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...