Raffna Skrevet 21. mai 2006 #26 Skrevet 21. mai 2006 Pappaen her i huset gjør masse! De første ukene etter fødselen var jeg sliten og mørbanket, så pappa tok nærmest alle bleieskift - han så hvor sliten jeg ble av å amme. I tillegg gjorde han all handling og husarbeid. Nå er det gått 3 mnd og vi har kommet oss inn i fine rutiner. Fordi jeg må opp og mate tassen tidlig om morgenen, har vi delt på det slik at pappa står opp og gir han smokk hvis han skulle våkne før vanlig tid. Og etter frokosten er unnagjort tar pappaen han slik at jeg får sove litt mer. Har veldig flaks med at pappaen jobber 50% og studerer ved siden av, for han er masse sammen med oss - vi storkoser oss sammen. Synes fryktelig synd på de der ute som har pappaer som ikke vil delta i alle aspekter av å ha barn.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 21. mai 2006 #27 Skrevet 21. mai 2006 Tja det varierer veldig.. men han er veldig flink med tullemoren, det skal han ha =o) Han har henne alene hjemme hvis jeg skal noe, og han hjelper til med mating og legging.
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 21. mai 2006 #28 Skrevet 21. mai 2006 Her er pappaen en veldig flink pappa som tar masse ansvar (det skulle jo bare mangle synes jeg), både for husarbeid og baby. Det er han som står opp om nettene og senga til jenta vår står på hans side. Og når han er hjemme fra jobb (jobber bare 74 %) tar han seg babyen minst like mye som meg. Han har stor forståelse for at jeg trenger et babyavbrekk når han kommer hjem. Og så koser vi oss sammen alle tre etterpå:-)
Moi og bebis ;) Skrevet 21. mai 2006 #29 Skrevet 21. mai 2006 Hei! Her hjelper pappaen myyyye til med lillemor. Og det skjønner jeg godt at han vil, hun blir jo overlykkelig når han kommer hjem fra jobb Hun er stort sett blid og glad hele dagen. Vi pleier å dele ca 50/50 når han kommer hjem fra jobb. Tar stell og legging annenhver dag. Hvis en av oss er ekstra sliten, stiller den andre mer opp. Han er stort sett hjemme sammen oss på kveldene, borte en fast kveld i uka. Og hvis jeg skal noe er det ikke noe problem for han. Da gir han flaske. Var fælt under kolikktiden, da syntes både han og jeg at den andre stillte for lite opp tror jeg. Vi skulle hatt noen ekstra hjelpere da Men den tiden er heldigvis over. Lillemor er 7 mnd nå, og jeg synes alt er så mye lettere. Hun sitter mye å leker for seg selv, og trenger ikke å holdes på med hele tiden. Når hun vil ha selskap, kryper hun bort til oss eller "sier" at vi må komme bort Nå er det bare deilig å være mamma, og snart blir det sommer også! Jippi!
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #30 Skrevet 21. mai 2006 Vi har en jente på 2 og en halv måned. Om nettene er det jeg som står opp i ukedagene (han skal jo på jobb) og han i helgene. Da får han sove seg uthvilt til jobbingen, og jeg kan sove lenge i helgen, funker fint ) Fordelingen på "huslige sysler" er nok blitt jevnere fordelt her i huset, etter at hun kom. Han gjør mer hjemme enn før, særlig mens jeg enda ammet (da var jeg jo på en måte litt opptatt, hehe.). Nå når vi bruker flaske mater han mer enn gjerne, han duller og trøster og tusler rundt med henne masse, kanskje mer enn meg. Hvis vi er ute sammen alle tre er det han som må få trille vogna eller bære i babybjørn-selen, hihi, han er veldig flink til å ta seg av henne når han er hjemme. Men det virker ikke som hjelp, hvis dere skjønner, mer som om det er det han skal, siden han da er hjemme. Selvfølgelig gjør han andre ting også, men det skulle da bare mangle, det gjør jo jeg og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå