Gjest Skrevet 19. mai 2006 #1 Del Skrevet 19. mai 2006 hei lille jenta mi har litt trøske i munnen, fikk beskjed om å prøve med litt farris eller yoghurt naturell å pensle i munnen. jeg satt å leste i en av disse spedbarnsbøkene at soppen kan spre seg til bleieområdet, eller stumpen om du vil =) (hun har vært litt sår, etter at vi begynte med libero,,så vi gikk tilbake til pampers igjen) sånne vanlige bleieutslett pleier jo å gi seg ganske kjapt, men dette drøyer så lenge. lurer på om det kanskje er sopp hun har fått der og? er det noen her som har noe erfaring med dette? hva gjør man med dette...får jo ikke ringt til legen heller, siden det er helg nå.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5091472-sopp-b%C3%A5de-her-og-der/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
femte mann Skrevet 19. mai 2006 #2 Del Skrevet 19. mai 2006 Du får kjøpt Canesten krem på apoteket uten resept til å smøre på stumpen mot sopp. Ellers så hjelper det ofte med å strø litt potetmel på. Om å gjøre å holde det tørrest mulig. Skift bleie ofte, men bruk minst mulig såpe. Bedre å bare skylle stumpen under vasken og tørke godt. La lufttørke min. 15 min ved hvert bleieskift. Hørte nettopp at det kan være lurt å varme potetmelet i microen før en bruker det, men det har jeg aldri prøvd selv. Ved ekstrem sårhet kan du bruke krystalfiolett oppløsning 1-2 ganger pr dag, men vær forsiktig for det er noe griseri! Kan kjøpes reseptfritt på apoteket. Dersom du har stikninger i brystene kan du ha sopp der også. Da bør du få behandling hos lege, men alfa og omega ved soppbehandling er luft!!! (og koking av flasker, smokker ol.) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5091472-sopp-b%C3%A5de-her-og-der/#findComment-5091778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå