Gå til innhold

Til dere som har menn med klart redusert kvalitet..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Tine

Han bør holde seg unna varme i bilsetet, varme karbad, og badstue og trange klær som skaper høyere varme der nede. Da dreper han nemlig sædcellene. han bør holde pungen kjørlig for å si det sånn;o) men hva er skikkelig dårlig kvalitet? min hadde på siste måling 25 millioner, og dette er rett innenfor normalen, men den er jo ikke best kan man si. har du vært til utredning, og alt er bra med deg da? lykke til! klem

hei- ja vi skal igang med tredje forsøket, så vi er godt igang. Er så "desperat" på om d går an å gjøre noe- vil så gjerne at alt skal være bra slik at det går denne gangen... men takk for svar og oppmuntring- trenger det ganske så ofte nå:)

HEi !!

Ville bare komme med ett råd som jeg har fått av min akupunktør. Han har ett eksempel fra en mann som hadde så fårlig kvalitet at det ikke dugde til noen ting. Akupunktøren ba han om å ta zink og det skal vistnok ha hjulpet. Mannen ble i hvertfall med barn. Så for mannen din med sink, det prøver jeg å gjøre.

Håper det lykkes for dere!!

Mannen min har prøvd akupunktur, fotsoneterapi og vitamintilskudd - uten resultat. Nå går han til behandling hos Dr. Purvis på Andrologisk senter i Oslo hvor han får antibiotika (for å få bukt med en betennelse i venstre testikkel) og Pergo (for å øke antall sædceller).

Vi skal ha ICSI i august og håper spermen har bedre kvalitet da (ingen egg ble befruktet ved IVF i april).

:-)

Annonse

Hei igjen!

Det var hun som vi gikk tilakupunktur/fotsone hos (Frøyaklinikken) som tipset oss om Purvis, men mannen min måtte få henvisning dit via fastlegen. En vanlig lege vet veldig lite om mannens underliv, for å si det sånn...

Mannen min skal levere ny sædprøve i slutten av mai, så vi er spent på hva resultatet viser.

:-)

Sorry altså silly, men nå MÅTTE jeg bare skrive noe om den vittige setningen din..."mannen ble ihvertfall med barn..."

Jeg vet at zink er bra, men at det er så bra at mannen tar over hele svangerskapet..DET var nytt for meg...he,he:-))

Klem

Hei igjen, må bare si dette, høres helt forferdelig ut, men mannen min ble også først henvist til ken purvis, han er vist helt utrolig flink. prøvene hans viste først hale og hodefeil (jeg lo inni meg, var så komisk, og vi har ledd av det begge to etterpå) han hadde UL , og det viste seg at han hadde en permanent fortetning i høyre sædleder, og der var sædcellene rimelig bra, men på den andre siden var de dårlige og en mindre testikkel selv om alt var helt åpent (skyldes et spark i B.... da han var yngre). Det endte i en pergo kur, og vips, så var sædcellekvaliteten mye bedre, og han ble kvitt hale og hodefeilen. HURRA!!!!

PS! Vi fikk beskjed om at hode og halefeil, kan oppstå hvis man har clamydia, tror dere jeg fikk panikk for at mannen min hadde vært utro eller! Gikk å skula på han en hel uke, til svarene kom på bordet, men ingen clamydia på oss gudsjelov. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har vært utro i løpet av vårt 7 års lange forhold. Vi skal inn i septemper for vårt første ICSI forsøk. klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...