*Rutletutt* Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Sliter sånn med å få pusset tennene til Tobias. Han er forresten 17 mnd og har fire tenner oppe og nede + fire jeksler. Er nesten umulig å komme til for å få pusset jekslene. Har prøvd både med vanlig tannbørste og med sånn fingerbørste. Han kniper igjen munnen og vrir hodet vekk.....noen gode råd?!
Happy Ignorant Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Vi har to tannbørster (med hull i) og gir jenta vår den ene. Holder en hånd på hodet hennes og pusser en side av gangen, mens hun pusser den andre.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 jeg lar gutten min på 15 mnd pusse litt selv innimellom.. da gaper han litt noen ganger når jeg vil pusse litt.. tror det er viktigest at det kommer tannkrem på tennene så får det være med super nøye tannpuss ennå.
*Rutletutt* Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2006 Kanskje jeg får prøve det...gir han jo fluortablett da, men føler jeg bør få pusset bedre...uff ikke alltid lett med disse små(
Ompalompa Skrevet 20. mai 2006 #5 Skrevet 20. mai 2006 Vi er mange i samme båt! Mini blir 2 i august og liker IKKE å pusse tennene. Men hun må likevel. Noen ganger blir hun skikkelig sint, men jeg insisterer litt likevel. Særlig er det vanskelig å pusse fortennene hennes. Vi prøver å avlede litt innimellom med å se på barne-tv samtidog med at vi pusser, da blir det i hvert fall gjort ordentlig av og til! Dersom hun får lov til å dyppe tannbørsten i vann, får vi lov til å holde på litt lenger. Vi gir også fluortabelett og håper på bedre dager...!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #6 Skrevet 20. mai 2006 Prøv med belønninsprinsippet. Han får en stjerne (klistremerke) på et ark som henges opp på badet for hver gang det går bra. Når han har 5 eller 10 stjerner kan han få kjøpe en leke eller et blad han ønsker seg. Barn er lett å manipulere..
*Rutletutt* Skrevet 21. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2006 Han forsår nok ikke det prinsippet helt enda...har prøvd det med andre ting, men tror ikke han skjønner sammenhengen...
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Vi synger sangen "puss, puss, så får du en suss..." når vi pusser tennene. Hun vet at når sangen er slutt, får hun slippe. Hun er i grunnen grei når det gjelder å pusse tennene. Jeg pusser først, og etter at sangen er ferdig får hun lov til å pusse. Belønningen er fluortabletten.
Martine og Andreas. Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Sånn hadde eg det og når det gjalt mi jente. Men gjekk over til eletrisk tannkost og det var kjempe smart.. No får eg pusse tennene hennes nett som ingen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå