Gå til innhold

til alle dere som har født...

Anbefalte innlegg

Jeg er også livredd sprøyter,men jeg var så opptatt av jenta mi som akkurat hadde kommet at den sprøyta merket jeg ingenting til..

Jeg brukte ikke bedøvelse under fødselen.

Jenta vår fikk en sprøyte også,med vitaminer.

Når jeg ble sydd så fikk jeg bedøvelses salve!

Du merker nok ikke den sprøyta,du tenker nok ikke over det en gang!!

Jeg har skikkelig sprøyte skrekk selv ,så jeg vet hva jeg snakker om:)

Fortsetter under...

Det hadde jeg nesten glemt, men jeg fikk det jeg og. Merket ikke noe til det. Fikk akupunktur og lå med nålene inne i ca to timer pluss at jeg ble satt på drypp. JM bomma to ganger da hun skulle sette dryppet i hånda mi. Sa ifra om sprøyteskrekk og sa hun måtte holde hånda mi så hardt at jeg ikke fikk dratt den til meg. Men jeg dro, og hun bomma.

Men når du virkelig er i fødsel, skal jeg love deg at du bryr deg minimalt om sprøyter og slikt. Den type "smerte" er kun som et lite myggstikk i forhold til det som skjer i magen din og det hodet ditt er innstillt på å bry seg om. Om du sprekker litt nedentil, setter de også betdøvelse der før de evt. syr. Men det merker du nok heller ikke.

Lykke til med fødselen! Det går sikkert kjempe bra! Mitt råd er å ikke grue seg og bare la det stå til! Slapp av og la kroppen gjøre jobben sin! :)

Vet du, jeg haaater nåler og sånn jeg også.... men etter de smertene og det helvete en fødslel er, så skunne de stikke meg akkurat hvor de ville og så mye de ville etterpå.....for ett lite stikk er ingenting å bry seg med i forhold til fødselen. Kjente ikke de stakk en gang, og var opptatt av å se på babyen når de stakk.

Gjest SuperGunda

Synes det er K vitamin jordmora sa det var i den sprøyta. Fikk det etter min første fødsel, merket ikke egentlig så mye til det når den ble satt i låret, for jeg var helt nummen i musklene i bena etter pressriene. c",)

Etter nr. 2 fikk jeg den ikke, sterke etterrier blir visstnok vanligere for hvert svangerskap, og jordmor sa også at det at jeg ikke hadde fått den sprøyta gjorde at jeg merket enda mer til etterriene. *brrr*

Annonse

Jeg måtte bare svare, selvom du har fått mengder og mengder med svar,(derfor har jeg ikke lest alle, så beklager hvis dette er helt overflødig).

Jeg fikk bare så vondt av deg, for jeg har selv helt hysterisk angst for sprøyter, nåler, blod o.s.v. Jeg måtte bl.a. ligge hver gang jordmora på svangerskapskontrollen skulle stikke meg i fingeren, for å ikke bli helt svimmel og kvalm. Jeg kan gå og grue meg i ukesvis, hvis jeg vet at jeg skal ta f.eks. en blodprøve.

Jeg fikk også en sånn sprøyte, for at livmora skulle trekke seg fortere sammen, og tro meg, det var overhodet ikke noe problem!

Men nå har jeg begynt, hver gang jeg skal gjøre noe EKKELT, å spørre pent om å få ligge, så vet jeg at jeg ikke besvimer. Og stort sett ligger jeg og ler og føler meg litt komisk, men det får ikke hjelpe. Og du ligger jo når du nettopp har født, du kommer garantert ikke til å bli dårlig av den sprøyta! Og så må du ikke gjøre dette her kjempestort inni hodet, det er så utrolig fort overstått, det er helt bortkastet å grue seg.

Bare si til deg selv,(hvis du overhodet tenker over det da), "jeg ligger ned, jeg kan ikke besvime, det er ikke farlig" og bare gjør det!

Og før du er ferdig med å psyke deg opp, er det for lengst overstått, og du lurer på hvorfor du gikk rundt og grudde deg!

Lykke til med fødselen!

Ser du har fått mange svar, og kan hende dette er overflødig men:

Da jeg var på pasienthotellet og hadde gruppe samtale ang fødsel dagen etter fødselen så sa jordmoren- "etter fødselen fikk alle en sprøyte i låret med k-vitamin, hvor mange husker dette?"

Vel, svaret var at av 12 jenter som hadde født dagen før var det INGEN som hadde lagt merke til det. Så tror ikke det er så mye å tenke på. Mest sannsynlig ligger du når denne sprøyten settes, med din fantastiske lille baby på brystet og har helt andre ting i tankene enn en nål!!!

Lykke til og gled deg massevis, det er fantastisk å være mamma ;-)

ser flere skriver det lenger ned... rare greier! kanskje mamma'n får det også noen steder da?!

Ikke hørt om det før, og jeg fikk info om alt sånt fordi jeg har sprøyte og sykehusskrekk...

Nå endte jeg med massevis av sprøyter uansett da, siden det endte i akutt ks, men skulle ikke være noe ellers sa de til meg...

Varierer sikkert litt da!

Jeg har født to ganger, fått denne sprøyta begge gangene. Har ikke noe med drypp å gjøre tror jeg. Har ikke hatt noen form for smertestillende noen av gangene så jeg tror nok at det er for at livmora skal trekke seg sammen, det har jeg i alle fall fått opplyst av jm.

Lykke til, dette går så bra så=)

Annonse

Tror jeg fikk 2 sprøyter ,fordi morkaka ikke ville ut tror jeg det var. Har også super sprøyte skrekk, men merket ikke noe til den, da er hodet fullt av så mye annet, er jo ingenting i forhold til hvor vond fødselen er uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...