Gå til innhold

til alle dere som har født...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har født tre ganger og kan ikke si at jeg har merket noe til noe sprøyte. Mannen min kan heller ikke huske at jeg fikk det. Babyen får en sprøyte, vitamin K for at blodet skal koagulere lettere.

Fikk sprøyte (bedøvelse) da de sydde.....

Annonse

Fikk en del sprøyter i låret under fødselen- men husker ikke om jeg fikk noen etter. Var i lykke rus da. Har sprøyteskrekk, men etter 8 mnd med fragmin tror jeg er herdet. Men kjenner att jeg blir litt svimmel når gullet skal ha vaksine :)

Annonse

Vet du hva? Den sprøyta legger du ikke merke til engang,du er for sliten og oppspilt til å kjenne den:)

Kan du ikke bare spørre om de kan sette den uten å si ifra? Jeg lover med hånden på hjertet at du ikke kommer til å bry deg om den:)

Ettersom jeg var en "risikopasient" ift blødninger fikk jeg flere sprøyter, inkl den i låret. Fikk epidural også, og jeg lover deg at riene var så vonde at den kjente jeg knapt. Sprøytene jeg fikk etter fødselen registrerte jeg knapt. Var mer sambo som var bekymret for alt de stakk meg og puttet i meg.....

Og jeg takler dårlig å ta blodprøve til vanlig.

eg fikk sprøyte i låret...merket det ikke før hun var ferdig..var så trøtt og sliten og en smule desorientert og opptatt av en rar mage.....Sønnen min måtte ligge med oksygen og varmelys en stund etter fødselen..

Kjenner meg så igjen.. :-) Derfor fødte jeg uten smertestillende, er livredd for å bli stukket i! Jeg fikk garantert ingen sprøyte, fikk heller ikke spørsmål om det. Min JM skrev "livredd for stikk" på helsekortet mitt, så det var liksom ikke tvil for noen. Nå måtte jeg sy litt da - og da satte hun en bedøvelsessprøyte, men denne merket jeg overhodet ikke!

jeg har skikkelig avsmak for sprøyter og den kunne vært god å slippe, det er jo bare som et vanlig stikk så jeg overlevde jo, men var ikke helt fornøyd da jm kom med den i hånda.. jeg har fått den på mine tre siste fødsler fordi jeg blødde veldig mye med førstemann

Det er K-vitamin i sprøyten, og alle får den vanligvis. Jeg fødte på Storken uten smertestillende, men fikk den likevel, så tror ikke det har noe med drypp/epidural å gjøre:o) Jeg har også hysterisk sprøyteskrekk, men enset det nesten ikke. Kroppen er så full av adrenalin rett etter fødselen at man kjenner det så og si ikke:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...