Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 en venninne fortalte at etter at babyen var ute fikk hun er sprøyte i låret for å stoppe å blø fortere. nå har det seg slik at jeg har angst for alt som heter nåler.det hjelper ikke å si at du ikke bryr deg for du har født et barn el. jeg er livredd og har ikke lyst på slik sprøyte i det hele tatt..... er det noe alle får?
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Den sprøyten du får umiddelbart etter fødsel er en sprøyte slik at livmoren trekker seg raskere sammen. Men det er ingen tvang, vil du ikke ha sprøyta så sier du bare ifra! Lykke til )
Vårstjerna. Jente 3 år ,30 pp Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Jeg fikk den. Tror alle får den. Selv har jeg kjempe sprøyte angst, men jeg merket omtent ikke at jeg fikk den. Hadde så mye annet å tenke på, når gullet lå i armene mine.
2 søte småpiker Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Hmmm... Jeg kan ikke huske å ha fått noen sprøyte..
~chess~ Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Jeg fikk ikke det, enda jeg blødde ganske mye. Har heller ikke hørt om andre som har fått det.. Kanskje du skal ta en prat med jordmor? Så blir du kanskje beroliget..? :-)
Mauritius:) Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har ikke fått sprøyte i låret etter fødselen jeg! Visste ikke om dette før nå!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 er selv livredd sprøyer, har besvimt hos tannlegen når de satt bedøvelse, å stakk av da jeg var 18 å skulle ta blodprøve... alle får vist den i låret, jeg måtte få 2 pga jeg blødde sånn.. i tillegg fikk jeg bedøvelse inni "gamla" før de skulle sy noen sting.. å få sprøyte i låret er ingenting i mor det å sy der nede! syns det var ille å tviholdt på lystgassen
venter x3 Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Tror ikke du får med deg så mye ang den sprøyten for å si det sånn. Du er så opptatt med unge da, at du legger ikke merke til det engang. Bare ikke tenk på det :-) Lykke til!
WP-TLogPeanut Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Jeg fikk ikke det .... fikk ikke noe spørsmål om jeg ville ha det heller.
-Petrine- Skrevet 19. mai 2006 #11 Skrevet 19. mai 2006 Jeg fikk en sprøyte, men jeg blødde over normalmengeden som er på 500 ml. Merket ikke stikket da jeg var bedøvd i foten pga epidural.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 19. mai 2006 #12 Skrevet 19. mai 2006 jeg fikk...hadde fått drypp for å forstere riene,kanskje det var derfor.Jeg har også nålangst til tusen,men akkurat der og da så er du så sliten at du tenker ikke noe mer på det tror jeg!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 19. mai 2006 #13 Skrevet 19. mai 2006 Hmm.. jeg kan ikke huske å ha fått noen sprøyte men...
mammaen til G & A Skrevet 19. mai 2006 #14 Skrevet 19. mai 2006 Maa vaere noe de gir foedende hjemme i Norge det da. I statene faar man ikke det. Du faar bare spoerre foer den tiden kommer om det er noedvendig. De skriver vel saanne ting inn i papirene dine?
lifa og Eline Skrevet 19. mai 2006 #15 Skrevet 19. mai 2006 Hei Jeg fikk helelr ikke noen slik sprøyte, har aldri hørt om det heller.
Gjest mphs Skrevet 19. mai 2006 #16 Skrevet 19. mai 2006 Jeg fikk ikke sprøyte og jeg hadde også drypp.
Dolla&Heidi&spire Skrevet 19. mai 2006 #17 Skrevet 19. mai 2006 Jeg fikk ikke sprøyte... Ikke for å skremme deg, men noen stikk blir det vel nesten på deg uansett. Hvis du skal ha noe smertestillende så må de jo stikke litt i deg. Og jeg revnet litt etter fødselen og måtte sy noen sting, da fikk jeg 2 stk sprøyter med bedøvelse... Er du virkelig redd for sprøyter bør du si ifra om dette når du skal føde...
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #18 Skrevet 19. mai 2006 Hei hei.. Jeg fødte for ti dager siden og husker godt jeg fikk sprøyte i låret..men det gjorde ikke vondt, jeg var kun opptatt av lillegutt på brystet mitt....fikk ikke noe spørsmål om jeg ville ha den eller ikke..bare fikk den så gi eventuelt beskjed hvis du ikke vil :0)
WP-TLogPeanut Skrevet 19. mai 2006 #19 Skrevet 19. mai 2006 Fikk også drypp...så tror kanskje ikke sprøyta har noe med det Er livredd sprøyter jeg og , men orka ikke protestere når de ga meg bedøvelsessprøyte før de sydde,jeg var såå sliten....hehe
Mariela-har jente05 og gutt07 Skrevet 19. mai 2006 #20 Skrevet 19. mai 2006 Jeg kan si deg at du merker ingenting til den sprøyta, du har hatt så vont under fødselen at det lille stikket av sprøyta kjenner du ikke, det LOVER jeg deg!!! Dette sier jeg for at det er helt sant, jeg er også livredd sprøyter og svimer av når jeg tar blodprøver, og bedøvelse hos tannlegen så jeg vet hva jeg snakker om. Den sprøyten får du for at blødningegne skal slutte, så den er bare bra, om du blør en del så råder jeg deg å få den, du kjenner den ikke. Lykke til kjære deg! klem..
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 19. mai 2006 #22 Skrevet 19. mai 2006 det er valgfritt å ta denne sprøyta.den blir tatt for å skape kunstige rier så morkaka kommer lettere ut og du ikke blør så mye... men hvis du mister mye blod under fødselen eller har veldig lav blodprosent bør du ta sprøyta( mulig de da gjør det uansett...) snakk med jordmor slik at du får klarhet i dette, og det ikke ødelegger det fantastiske øyeblikket når bebisen er ute:-) tror ikke du merker noe til det, men....jeg har ikke sprøyteskrekk og er ikke den rette til å uttale meg:-) Lykke til!
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #24 Skrevet 19. mai 2006 Dere som mener dere ikke har fått den sprøyta, er der helt sikre på det? Kan jo hende den ble satt uten at dere merket det. Jeg hadde ikke merka det hadde ikke kjærsten sagt "skal hu få sprøyte nå?". JM sa at alle får det med mindre de absolutt ikke vil. Den hjelper livmora trekke seg sammen, støte ut morkaka og stoppe blødningen, så det er jo en ganske "viktig" sprøyte å få spør du meg.... Mulig ikke alle får den, men jeg trodde det, derfor bare lurte jeg....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #25 Skrevet 19. mai 2006 jeg fikk heller ikke en slik sprøyte etter fødselen for å få livmoren til å trekke seg sammen, men fikk senere samme dag sprøyte for jeg er rhesus negativ og sønnen min er rhesus positiv... det er for at jeg ikke skal danne antistoffer med ev. neste barn. det er den eneste jeg har hørt man får, en det gjelder jo bare de som er rhesus negative
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå