Gå til innhold

Ut å fly

Vårstjerna. Jente 3 år ,30 pp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fly til USA med en baby på tre mnd. Er det noen som har noen tips, som kan gjøre turen behagelig for oss begge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til flyselskapet og bestill "baby basket". Det er en liten seng som babyen kan sove i. Da sitter man helt fremme. Veldig praktisk. Hvis ikke de har (ikke alle selskap har slike), så be om å få reservere sitteplass ved vinduet helt fremme ved "skilleveggen" til businessklasse. Da har du god plass til beina iallefall!! Det hjelper når man skal organisere ditt og datt.

Ellers ta med vaksinasjonskortet. Og ta med kopi av fødselsattest. Jeg måtte vise bevis på at tulla var min ved passkontroll i Amsterdam. Litt skummelt... (Tulla har ikke mitt etternavn.) Har hørt at noen krever brev fra pappaen om det er i orden at barnet blir tatt ut av hjemlandet.

Bæresele er lurt. Jeg fikk låne vogn "over there"- praktisk! Jeg tok med bilsetet som håndbagasje. Det gikk greit. Veldig greit å ha et sted å sette babyen når man venter rundt omkring... eller skal på do?? Ta med ekstra bleier og klesskift!

God tur! (Jeg reiste dit alene i april- det gikk veldig fint!)

Skrevet

Reserver " baby bassinet" i god tid. Det er gratis og festes paa veggen foran setet ditt. Hvis du har kveldsflygning saa er sjansen stor for at babyen sover hele veien til USA. Utrolig praktisk! Vaer OBS paa at du maa ta babyen ut av senga ved turbulens. Gutten min var 3,5 mnd. da jeg reiste og han vaaknet bare 1 gang for aa spise. Jeg flydde med KLM og hadde kjempegod plass der jeg satt. Toalettene hadde stellebord saa det var ikke noe problem aa skifte bleie. Hvis du tar med vogna saa faar du ha den med helt fram til gate'n og du faar den igjen da du gaar av flyet i USA. Det er en stor fordel med vogn paa flyplassen! Husk aa gi babyen smokk, flaske eller pupp under take-off og landing for aa utligne trykkforskjellen. God tur, det gaar sikkert kjempefint!

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd. Mari T jeg ble litt nyskjerrig når du skrev at du fikk låne vog. Hvor fikk du det og av hvem? Fikk du låne den under hele oppholdet? Hørtes veldig fint ut.

Vi får baby basket på vei hjem , men ikke på turen til usa. Gruer meg litt. er redd snuppa bare hyler og ikke vil sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...