Gjest Skrevet 19. mai 2006 #1 Del Skrevet 19. mai 2006 Tror jeg har lest at dere sliter med søvnen også? Stemmer det? Hadde vært godt å "prate" med noen som sliter litt sånn som oss. Her er ikke poden i seng før ca 22.30, sover som regel ikke en time, før puppen må frem. Våkner stort sett hver time natta gjennom, har blitt litt bedre i det siste. Vi samsover, for jeg orker ikke stå opp alle de gangene om natta. Føler alle andre har så gode rutiner, og at ungene sover natta gjennom med bare et måltid eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleasure Skrevet 19. mai 2006 #2 Del Skrevet 19. mai 2006 Ja, vi har det også noenlunde på samme måte som dere. Han er veldig ustabil når det gjelder søvnrutiner. Må innrømme at jeg også har vært litt slapp. Tenker som så at det kommer etterhvert, orker ikke skriketokter, men så har det gått 4 og halv måned da, og her sitter jeg og venter på at han skal sovne av seg selv til faste tider. Han er stor gutt og må ha en del mat. Tror egentlig det er derfor han våkner såpass ofte om natta. Dessuten sovner han ved puppen og blir liksom aldri mett. Vi praktiserer også samsoving. Ikke av prinsipielle årsaker, heller praktiske. Tenker også som deg at da slipper jeg å stå opp flere ganger om natta. Men jeg tror at han kanskje blir litt forstyrret når jeg eller pappaen bytter side og våkner av det. Vet ingenting med 100%. Det er mye synsing, hehe. Nå som sommeren er her, sover han enda mindre om natta. Da prøver vi å holde ham våken til 23-tiden. HS mener at jeg heller skal stå opp tidligere på morgen istedenfor å gå til sengs såpass sent. Men jeg velger heller dette enn å måtte komme ut av sengen kl. 04 på morgen. Men trøsten er den at det bedrer seg med tiden. Selv om det går treigt, så merker jeg fremgang. Godt å høre at det går bedre hos dere. Kanskje det ikke er lenge til han også har gode rutiner. Dessuten så er det jo bare noen uker til de fyller 6 måneder og begynner med fast føde. Da blir det nok mindre mat om nettene. Lykke til og hold meg oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleasure Skrevet 19. mai 2006 #3 Del Skrevet 19. mai 2006 En annen ting; det hjelper å "slite" de ut om kvelden. Holde de aktive ved hjelp av lek og stimulering. Da sover de faktisk mye bedre og lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #4 Del Skrevet 19. mai 2006 Hehe her er pappaen kastet ut for en periode. For han ligger så urolig, og sparker og slår i søvne. Han ville ikke ligge sammen med oss, var redd han skulle skade baby. Så her får kosen komme et annet sted enn dobbeltsenga, hehe. Vi har begynt med fast føde, gitt grøt i en mnd nå. Men han får jo pupp først, så så mye grøt blir det jo ikke. Begynt litt med to grøtmåltider, men siden han har vært syk nå, har det blitt mest pupp. Fikk beskjed fra vår hs at det var bare å begynne med fast føde, og det har gått fint. Men sovinga har ikke bedret seg så veldig. Har noen netter som er bedre enn andre, så føler vi er på rett vei. Føler vi har gode rutiner og, men han vil liksom ikke sove. Hadde kolikk i 3 mnd, så ble jo vant til å bli båret i søvn. Vi står som regel opp 8. Mellom 10 og halv 11 sovner han, og sover gjerne en time noen ganger to. I to tiden blir han trøtt igjen, og sover en time til. Noen ganger sovner han litt med puppen i halv seks tida, men det er sjelden. Allikevel er han ikke trøtt før halv elleve. Godt du og merker fremgang, og ja det er trøst å vite det går over. Vi får holde hverandre oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå