Gå til innhold

Nei, slett ikke bare kos å gå hjemme med baby....

Anbefalte innlegg

Min baby er 5.5 måned.

Jeg er sliten.

Har en mann som reiser mye i jobben og generelt jobber svært mye.

Jeg leser om mødre som lever tilnærmet som før, bortsett fra festing ol.

Og jeg fatter ikke hvordan de klarer det.

Jeg får ikke til å ta med babyen over alt jeg, og når jeg ikke har noen til å passe den, da blir vi hjemme.

Jeg og babyen står opp ca 9...

Og jeg får jo lissom ikke gjort stort på morran, sett litt god morgen norge, og matet babyen.

Babyen sover 30 minutt, og da spiser jeg.

Så er det på`n igjen med babyen.

Jeg føler at jeg må holdenpå med babyen, og når hun trøyer seg litt selv, husarbeid.

Og når ettermiddagen kommer så kan jeg ikke dra noe sted heller, for babyen legger seg kl 19.

Og vi bor sånn til at skal vi til butikker og by, må vi kjøre i 30 minutt og da bør det passe inn med sovinga hennes.

Og jeg kan ikke kjøre noe sted etter kl 17 på ettermidadag, for sovner hun, ja da er natta ødelagt.

Og hvis jeg "bare" skal til min mor, så er det 15 minutt å kjøre, og jenta sovner i bilen, og får bare 10 min utt søvn, og vokner DRITSUR.

Skal vi trikke er det hysterisk hylgrining de første 5 minuttene, derretter så er det soving intill vogna stopper.

Men da sover hun ikke mer, og hvis det har vert bare en liten lir, mindre enn 30 minutt, da er hun sur.

Kjøpesenter, ett mareritt, for hun sover stort sett bare 2 ganger for ddag, og har blitt så stor at hun ikke sover i vogna bare forde hun blir lagt dit...så dersom det ikke er sovetid når vi kommer på kjøpesenter, da er det vræææææling.

Og siden det tar 30 minutt å kjøre dit, har hun som regel sovet 25 minutt på veg dit, og skal iallefall IKKE sove der...men GRINE og være sur. Hun er jo for lita til å sitte oppreist og se, har prøvd med sportsvogn, og det fungerer ikke, hun er for liten.

Så "koselige" cafebesøk....Hæ?

Synes ikke det er kos å gå på cafè jeg og sitte med en dur unge, som er grinete og ikke enig i det heile tatt.

Så nei, jeg koser meg ikke så masse hheime, jeg er sliten, og føler jeg ikke kommer meg noe sted, kan ikke kjøre å handle på den lokale butikken, for det er så kort avstand dit, at hun rekker akkurat og sovne og så må jeg vekke henne og ta henne med inn i butikken, og da har hun ikke sovet nok, og er skrikete, og grinete.

-Derfor kjører jeg heilt inn til byen når jeg skal handle, for da har hun sovet de 30 minuttene dit, og er i perlehumør inne på butikken, MEN da må jo heile turen planlegges i forhold til hennes flaske, og når hun skal ha sin dubb. For dersom hun nettopp har sovet hjemme, da er det hylskriking i bilen, hun sovner IKKE automatisk i bilem.-

Nei, av og til kunne jeg tenke meg å bare levere henne om morran, og hente henne om kvelden.

Jeg er sliten.

Så når damer har flere unger, og greier å holde tritt med sunne middager, egentid, sex med gubben, rene pene hjem, trening, snille harmoniske unger.....tid til venner, familie og alt sånt.....nei det skjønner ikke jeg.

Jeg har 1 unge, og får ikke gjort noen hverdens ting.......

Men jeg ELSKER min lille datter altså.

Og mannen min også!

Er bare så utrolig sliten.

Fortsetter under...

det er lov å være sliten altså...men jeg lover deg at det blir bedre :-)

hehe, når jeg bare hadde guttungen hadde jeg det like stress som deg siden min mann jobbet, bygde huset vårt og fisket :-( noe han aldri kommer til å gjøre så ofte igjen for å si det sånn...

jeg hadde sjelden bil og var alltid for sen når vi skulle møte noen plass hehe...uansett, måtte jo pakke med hele rommet hans liksom...følte jeg hadde svært liten tid for meg selv...

men når han ble litt større så ble alt mye lettere, jeg har hele tidcen kost meg selv om det har vært mye stress i perioder...

så ble jeg gravid med snuppa her når hanvar 9 mndr gammel :-)

fikk henne da han var 18 mndr gammel, og en skulle tro at det ble dobbelt så mye stress...men neida, vi er alltid i tide, jeg får alltid dusjet og stelt meg om morgenen, alt er mye lettere og nå nyter jeg bare hjemmetiden med begge barna mine :-)

vi er flinke til å reise på besøk til et vennepar av oss som har en datter, både på dagene og kveldene, både med og uten barn...de har ei reiseseng og vi tar med ei så er det senger til alle hehe...

når de var små hadde vi med vognbaggen overalt på kveldstid...nesten hver kveld til de var ganske store (spesielt guttungen)...så det er et tips fra meg til dere...ta han med på kveldstid på besøk...så kommer du deg ut litt også :-)

masse lykke til, jeg forstår at du er sliten, men det blir snart lettere for deg :-)

Hei :-)

Jeg forstår deg så utrolig godt. Var selv også utrolig sliten og forsto rett og slett ikke alle som syntes det var sååååååå fantastisk å ha småbarn.... (fordi jeg var så sliten).

Syntes mye løsnet rundt 6-7 mnd. Når koser jeg meg masse (er 1 år nå) og snart er det pappa som skal være hjemme her.

Det er lys i tunellen og man blir dessverre ofte litt isolert i begynnelsen.

Ønsker deg lykke til og vet det går seg til :-))

Hoeres helt normalt ut det der. Jeg er imponert over mange jenter som hoeres ut som de lever akkurat som de gjorde foer de hadde barn. Det er helt normalt at man ikke faar gjort mye eller ingenting naar de er saa smaa. Du er en flink mamma som tar hensyn til soverutinene til vesla, og vet grensene hennes. Det er noe man laerer ganske fort at det er stort sett bare en ting man kan faa gjort hver dag. Saa skal du ut saa maa ting planlegges=) Og husarbeid maa man ogsaa planlegge=)

Klemmer fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...