To gutter og en jente Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Har vært litt småbekymret de siste ukene, pga manglene symptomer. Bortsett fra en bitteliten kul på magen (som jo egentlig er et sikkert tegn) har jeg ikke kjent noen ting siden uke 12 iallfall. Forrige svangerskap var jeg ekstremt kvalm nesten hele svangerskapet og mye trett. Til nå har dette vært helt anderledes. Har derfor vært livredd for ma eller at de tre graviditetstestene jeg tok ikke var rett. Har nemlig hørt et tilfelle der kvinnen fikk positiv test, men ikke var gravid da hun kom til legen. Vet at det er lite sansynlig, men en tenker liksom så mye rart når en er bekymret. Ringte derfor til jordmor i dag, og fikk komme for å høre hjertelyden. Hun hadde sagt at jeg kunne komme i uke 14 om jeg ønsket. Hun kjente fort at livmoren var over bekkenet, så jeg slappet litt mer av da, men det tok litt tid før hun fant hjertelyden. Hun sa ingenting, men virket litt bekymret med en gang (mtp at jeg følte noe var galt). Heldigvis hadde nurket bare gjemt seg litt,. For plutselig hørte vi en klar og fin hjertelyd. Ble kjempelettet. Nå som jeg har fått bekreftet at det er liv, føler jeg meg endelig gravid. Smiler fra øre til øre. Dette var deilig!! Så nå skal jeg slutte å tenke på alt som kan gå galt.Bare nyte resten av graviditeten! Så til alle som er bekymret. Jordmor er der for å hjelpe deg, om du trenger å prate/undersøkes. Ta en telefon. Er godt å få "luftet" tankene litt. Er ikke godt å bekymre seg!! Lykke til alle sammen!!
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 så fint at du fikk ro på deg ) Er litt urolig selv, men nå skal jeg til 1. kontroll hos jordmor på tirsdag, da er jeg akkurat 13+0, så da håper jeg hun har utstyr til å finne hjertelyden, og at hun klarer å finne den. Om ikke vil jeg be om en henvisning til UL, å være bekymret er grunn nok syns nå jeg. Jeg mistet selv alle symtomene rundt 10. uke, er bare litt oppblåst noen kvelder. Og selvfølgelig sliten. Så jeg gledegruer me veldig til tirsdag! Blir godt å få ting bekreftet.
To gutter og en jente Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2006 Ikke lett å være bekymret nei. Jordmoren min ønsket ikke å lete etter hjertelyden før uke 14, siden det er en relativ stor sjangse for at hun ikke klarer å finne den før. Vil bare skape mer bekymring. Jeg er 14 uker i dag, og strevde litt med å finne hjertelyden. Men antar både utstyr og praksis varierer veldig. Hører om mange som har hørt hjertelyden tidligere enn uke 14. Får du ikke høre hjertelyden, hadde jeg nok bedt om henvisning til ultralyd, hvis du er veldig bekymret. Men antakelig er alt helt iorden. Bare vi gravide som er flinke til å finne bekymringer. Burde jo egentlig bare være lykkelige for at vi ikke har noen tegn. Er tross alt ingen tegn som er direkte behagelige. (Bortsett fra de første sparkene). Lykke til!!
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 sant det der. Men man hører liksom om de som har vært til kontroll i uke 12 og hørt hjertelyden, da blir man jo litt missunnelig. Er så spent på å se på den lille i magen, så har så lyst på en titt. Og får man henvsining er det jo gratis eller event. mye billigere enn å ringe selv. Etter å ha sett den dokumentaren om livet i mors mage på TV2, så har jeg veldig lyst til å se min egen baby hoppe trampoline på livmora mi! Lykke til videre med deg også! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå