Gå til innhold

storebror barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - storebror på nesten ti er veldig flink og søt og omsorgsfull med lillesøster på 4 mnd, vil veldig gjerne passe henne alene, jeg synes det er litt for stort ansvar, at han ikke har forutsetninger helt for å skjønne hvor stort osv.. Men kanskje jeg er hysterisk, at det går an å gå fra for kortere tid, en halvtime til butikken eller foreldremøte en time-halvannen? Selvfølgelig umulig å svare helt kategorisk siden det er individuelt og kommer an på gutten, men er det noen som har tilsv. erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle vel gå greit det hvis det bare er for en liten stund, bare pass på å ha med mob tilfelle det skulle være noe...

Skrevet

så lenge han vet at han ikke skal:

Legge henne fra seg på sofaen

Gi henne ting å leke med som hun kan sette i halsen

Bære henne i trappene osv osv, så skulle det vel gå helt fint.

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Rett og slett fordi en 10-åring ikke har godt utviklet evne til konsekvensanalyse og dermed kan være en risiko for babyen kun i kraft av å bli lett distrahert. En 10-åring er et barn og ansvaret er enkelt og greit for stort, uansett hvor snill og pliktoppfyllende 10-åringen måtte være.

Skrevet

Jeg ville heller ikke gjort dette. Min tiåring er veldig moden og har lyst til å passe lillesøster. Men det er som anonym over her skriver. Kanskje jeg skal la han trille en tur med henne når hun blir litt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...