Gå til innhold

Hvor lenge ammer dere til hvert måltid ?

Anbefalte innlegg

Ammer dere fra en pupp da eller begge ?

Jeg har for lite melk tror jeg pga silikon og ammer 15-25 min på hver pupp før hun får mme.

Da drikker hun 70ml mme etter puppene .... noen ganger virker hun mer sulten .... skal jeg gi hun mer eller ikke ?

Står bak på pakken at babyen ikke skal ha mer en 160ml til hvert måltid.... og jeg vet jo ikke hvor mye hun tar fra meg....

Fortsetter under...

Hmm. Hun skal teknisk sett ha 150ml melk per kilo baby per doegn. Du gir naa 8*70ml mme i tillegg til mm. Det er mer enn nok med bare mme! Saa jeg tror hun er veldig suttesyk, ville hold kraftig tilbake paa mme'n naa, ellers mister du melka! Amm heller oftere, hver annen time er helt ok. Begynn paa morgenen uten mme, og se hvor lenge dere holder ut uten mme. Og la henne faa pupp saa ofte hun vil ha. Du kommer til aa ha en "henger i puppen hele dagen" dag eller to, men det er det verdt! Det er vanlig at noen som har begrenset melkemengde gir en flaske eller to paa kveldstid, da har de fleste mindre uansett. LEs gjerne om oekedager i forum, eller se hos ammehjelpen.no, det er ammehjelpere med spesialkompetanse paa omraadet implantater!

Lykke til, dette klarer du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...