Gå til innhold

Mister jeg nå?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har vært lenge borte fra denne siden, men jeg har hatt mitt å styre med. Men nå er det riktig ille for meg.

Jeg er 12 uker på søndag, og alt såg bare helt herlig ut. Både for meg og min samboer. Med humørsvinginger og alt som hører til.

 

Men den 15. mai ble alt snudd på hodet. Jeg våknet og måtte på do som vanlig, men da oppdaget jeg mye hvitt og brunt utflod. Fortalte det til samboeren min, som med en gang spratt opp av sengen og undersøkte på nettet hva det kunne bety. Fikk så vite at mange hadde opplevd det. Roet oss med det.

 

16. Mai ble det igjen litt verre. Da var det kommet litt blod, slik at utfloden ble rosa. Noe smerter fikk jeg også.

 

17. Mai ble det igjen ennå verre. Da var det som en liten menstruasjon. Men ingen klumper, men smerter og redsel.

 

18. Mai ble det igjen en liten menstruasjon, men i forhold til gårsdagen måtte jeg ha på meg bind. Igår var det kun hver gang jeg gikk på do. Ringte lege, han kjente meg på magen og fortalte at blodet kom mest sannsynlig fra livmoren. Men jeg måtte bare knipe igjen og håpe på det beste. Ingen ultralyd.

 

19. Mai. Igjen liten menstruasjon, men ingen klumper. Mer idag. Ringte legen igjen, og ville ikke gi meg med ringingen til han henviste meg til sykehus. Han skal det til min legetime kl 13.30 idag.

 

Så får vi se da, om jeg har et lite hjerte som slår ennå, eller om det er noe galt. sukk!!!

 

Klem til alle, og en trøsteklem til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

vet ikke hvor du bor, men jeg ville dratt på en privat klinikk/legesenter - selv om det koster ca 1000 kr for en ultralyd. Bedre enn å vente! Da ser de med en gang etter hvordan det står til, med vaginal ultralyd.

 

Synes det er merkelig i 2006 at så mange leger ikke har et slikt apparat - og mange blir avvist. Det er jo en helt forferdelig opplevelse, selv om det ofte er ufarlig - særlig så langt du har kommet.

 

Har du vært på ultralyd nylig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff jeg håper virkellig at alt går bra, ønsker deg masse lykke til og forstår redselen. Hvis du har noen private klinikker som feks volvat i nærheten ville jeg nok gjort som hun ovenfor sa oppsøkt den selv om man må koste på litt ekstra... det er det vel kanskje verdt..

 

Lykke til iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse store klemmer fra meg og knøttet mitt!!!!!!!

Håper på det beste!

 

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, er vel du hos legen.Tenker på deg, å håper alt er som det skal være.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du ikke får ro.... Lykke til...

Håper og krysser fingre for at det ikke er noe alvorlig...det gjør jeg virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører egentlig ikke til her, men var innom og snuste litt og leste tråden din.. Hvordan har det gått i dag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg opplever det samme som du har gjort det begynte i går og blitt

mere utover dagen i dag(mere rødt og litt klumper)...

Jeg har ikke noe vondt,men har vært veldig stresset for meg i det siste.

Jeg prøver å se på tv men klarer ikke å slappe av skal ta en ny gravid test til mandag før jeg bestiller en time hos legen.Jeg har ikke opplevd dette med dem andre gravitetene.. uff hvorfor meg og nå er jo bare 7uker da!!?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med deg Baby:) ? Når man har kommet så langt som til 12. uke, så regner en jo med at alt går bra. Må være helt forferdelig å oppleve blødninger nå, håper alt har roet seg og at spiren din er trygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe vits å ta en ny graviditetstets.. den vil være positiv selv om du mister. Det tar noen dager før kroppen kvitter seg med HCG.. Jeg ønsker dere lykke til :) Var på UL igår, og de så at hjerter slo sakte.. om ettermiddagen og kvelden blødde jeg. Blodet var nesten slimete, og jeg har innsett at dette ikke går bra. Jeg fikk imidlertid vite at ca 25 % opplever blødninger i føsrste trimester, og at det somregel går bra, men da de så at blødningene kom fra livmora var de ikke spesielt positive.. og det var minimalt med blod!! Et par dråper på bindet!! Det kan uansett gå bra, så jeg krysser fingrene for deg/dere!

Lykke til *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Takk for alle lykkeønskninger. Egentlig skulle jeg forlate dere uansett, men at det skulle skje på denne måten hadde jeg ikke sett for meg.

Dro til ultralyd, for smertene ble litt verre. Jeg måtte overdrive til min fastlege for å bli henvist til ultralyd.

Når jeg kom dit, viste det seg at jeg hadde en liten snømann som ikke ville bevege seg.. heller ikke noe hjerte som slo. Den lille snømannen hadde vært død i to uker også- for han var bare 1,7 cm. I min uke skulle den egentlig være 7cm. Føler meg dum som ikke tenkte over at magen ikke vokste. Føler meg dum når jeg tenker meg om, for alle tegnene forsvant.. måtte ikke på do lenger så ofte, tenkte ikke MAAAT når jeg stod opp lenger.. men trodde nok det var fordi jeg var kommet til 12. uke og da stopper det meste.

Legen var kjempe glad for at jeg var kommet til ultralyd, for dette kunne ta MANGE uker- og bli snakk om farlig betennelse. Sukk..

Kommet hjem fra utskrapning i går, og var i himmelen. Men nå har jeg innsett og landet, og er bare så deprimert. For det er ikke bare for meg og min samboer å prøve igjen. For vi er to jenter også, og har allerede brukt oppmot 25.000 kr på dette. Nå har vi ikke råd til flere forsøk på en lang lang stund. Det er det som dreper meg sakte innvendig.

 

Håper alle dere slipper å oppleve dette. Ta godt om deres lille spire, den betyr så mye i sin korte opprinnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg tenker på dere. Dette må være utrolig trist...men livet går jo videre, og jeg håper dere får mulighet til å prøve på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får så vont i hele meg, når jeg leser slikt.. er så uretferdig, at noen må slite, mens andre blir gravid, uten å tenke over det.. og ikke en gang ønsker barnet.. håper for det beste for dere begge. lykke til med vidre prøving, når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten dårlig samvittighet med tanke på at jeg selv har vært så heldig. Forrige gang ble jeg gravid ved et "uhell" og har ei perfekt datter på 2 år idag. Nå er jeg igjen gravid ved en glipp, og skal (forhåpentligvis) ha nr. 2 i januar. Hadde jeg kunnet, skulle jeg gitt dere all hjelp og støtte. Noen strever mer enn andre, og det er mange potensielt fantastiske foreldre der ute som heller burde fått barn enn de mange som ikke gjør en fullt så god jobb. Har dere noen som helst mulighet til å adoptere???

 

Ønsker dere uansett alt vel framover, og midt i det hele så prøv å sett pris på hverandre og at dere kan dele både det vonde og det gode med en dere elsker. Husk at når man er to så blir gledene dobbelt så store og sorgene bare halvparten så vonde!!!

 

masse klemmer!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill.. ikke. Jeg trenger ikke å høre slikt.

Jeg vet at det kanskje var noe galt, kanskje ikke dette barnet vi skulle få osv. Men tar det bort smerten? Nei.

Så slike "velmente" trøsteord vil jeg ikke høre. Jeg har allerede klappet til en venninne som sa det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg sliter nok ikke med å verken bli gravid eller å beholde det, da tror jeg at jeg har gjort meg misforstått.

Jeg har hatt to spirer som ikke ville leve lenger enn til 6. uke og 10. uke. Men det er to års mellomrom. Jeg ble gravid i 3. pp. Så jeg prøver igjen på denne måten som vi har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg heller ikke var så flink til å forklare meg.... jeg mente bare å uttrykke sympati og medfølelse, syns det er skikkelig urettferdig at noen skal få unger "kastet" etter seg, mens andre sliter med spirer som ikke makter å klamre seg fast.

 

Jeg krysser fingrene og håper det snart blir deres tur!!!

klemmer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...