Gå til innhold

Hvordan bytter jeg fastlege???

Nesly

Anbefalte innlegg

Har lyst å få ny fastlege nå som jeg er gravid og skal til sv.skapskontroller..

vil gjerne ha ei dame...

Noen som vet hvordan jeg går fram for å bytte fastlege??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Du må ringe fastlegekontoret å si at du vil bytte. de vil spørre deg hvem du vil ha, så vet du om noen er det greit å ha navnet klart. Jeg ringte den nye legen først for å høre om de hadde plasser. Fastlegekontoret registrerer deg, også kan du bestille time hos din nye lege. Husker ikke tlf nr, men opplysningen har det jo.

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går innpå www.trygdeetaten.no - Her kan du se hva lege som har ledig plass og du kan bytte selv her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer fastlegekontoret på tlf.nr. 81059500 og forteller dem det slik det er..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! :) Så godt å ha dere...

Jeg gikk inn p åwww.trygdeetaten.no og søkte på leger som var ledige i min kommune. Desverre var det ingen kvinnelige leger i min kommune som var ledige..

Går det ann å bruke en lege i nabokommune, eller må en bruke en lege i den kommunen en sokner til..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge en i nabokummen din vis du vil det:)

Di siste årene har jeg hat lege i nabokommunen min.. bytte til henne på eget initiativ!

Så det burde gå greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) Selv om det ikke står oppført noen ledige kvinner, hadde jeg tatt en tlf til en avdem og forklart situasjonen. Det hander de gjør unntak!! Det gjorde de med meg da jeg var gravid og fortalte hvorfor jeg ville bytte til dem. Det er verdt et forsøk:) Bedre å prøve en gang for mye. vet ikke om du kan ta en i nabokommunen, men du kan jo høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...