Gå til innhold

Når dere pumper dere...,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ikke heng deg for mye opp i hvor mye du får pumpet ut. Gutten klarer å få ut MYE mer enn det du klarer! Dersom han virker fornøyd og legger på seg, er det sannsynligvis ingen grunn til bekymring. Kanskje kan den nesesprayen hjelpe deg (får melken lettere ut..)? Ikke nøl med å be om hjelp hvis du synes det er vanskelig å vite om gutten får nok melk!

Se for øvrig

http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=171#lite_melk (om lite melk)

og

http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=171#lite_melk

(om brystopererte)

(www.ammehjelpen.no har for øvrig mye nyttig info!)

Du er flink, Snorkfrøkna;-D Jeg logga på bare for å minne om at pumpingen gir mye mindre melk enn amming, så hadde du allerede svart.

Jeg fant ut at det hjalp å tenke på en sulten baby når jeg pumpa, da kom melken fossende:-)

Lykke til, pumpere!

Gutten min blir 8 uker i morgen. Jeg var så forberedt på amme problemer så jeg tok alle mulige forbehold.. Passet på å slappe godt av til tross for at det var ganske vondt de første ukene, osv. Men nurket fikk mye vondt i magen som et resultat av at jeg hadde så mye melk.. Det sprutet med en gang han begynte å suge, og han kom i begynnelsen aldri til den tjukke melken. Og han svelgte unna mye luft også. Nå har det regulert seg etter hvor mye han faktisk spiser. Men på veiing i gård viste det seg at han hadde lagt på seg omtrent 2,5 kg siden dagen etter fødselen. Så han spiser godt, gitt...

Uansett.. tror ikke det er noen vits i å henge seg opp i hvor mye man klarer å pumpe.. De sier jo ifra når de er misfornøyd, og har man ikke nok melk er det ikke noe nederlag i å benytte seg av mme, sånn jeg ser det.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...