Vimsetrollet Skrevet 19. mai 2006 #1 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg skulle egentlig flytte og begynne på skole igjen etter 2 pauseår fra studiene. Disse planene ble imidlertid litt forandret da jeg fant ut at jeg er gravid. Har fortalt det til familien, en nær venninne (måtte ha noen å rådføre meg med, dette var jo ikke helt planlagt), men vil vente litt med å si det til andre... Er ett eller annet sted i uke 9 nå. Jeg er bare så innmari lei av å lyve til alle, si at jeg har levert opptaksprøve, men ikke fått svar enda osv... Og siden jeg vanligvis går ut på byen hver helg tror jeg folk begynner å lure litt snart. Litt rart om jeg er syk hver helg, liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
junece Skrevet 19. mai 2006 #2 Del Skrevet 19. mai 2006 Det er igrunn ikke så veldig lett det der.. Jeg er enten 5 eller 9 uker på vei, legen var usikker, men jeg tror og håper på 5... Det var ikke helt gjennomtenkt min graviditet heller, jeg har søkt på etterutdanning, og leverte oppsigelsen min 30 april. De nærmeste i familien vet allerede om den lille spira... Jeg prøver nå å trekke tilbake min oppsigelse, og jeg vet at mange er nysgjerrige på om jeg kommer inn på skolen eller ikke... Det kan være litt vanskelig å fortelle, men etter en stund og med mange rare unnskyldninger så tror jeg at de fleste skjønner det:) Det vet jeg med meg selv at jeg fort kan tenke at kanskje hun er gravid, he, he.... og nå er jeg det selv og styrer og steller med akkurat det samme... lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsetrollet Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 19. mai 2006 Hehe, det værste av alt var at i går sa ei på jobben: "Kanskje du er gravid, jeg går rundt å tror at alle er gravid fortida jeg" Jeg greide å tulle det bort, men det spørs hvor lenge det holder. Knis!Det er litt gøy å gå rundt å bære på den lille hemmeligheten og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegutt kom 3.1. Skrevet 19. mai 2006 #4 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg synes ikke det er særlig gøy å gå rundt å finne på unnskyldninger hele tiden for hvorfor jeg ikke deltar på ting, eller kjører bil osv. Ikke er jeg særlig god til å lyve heller. Kunne tenkt meg å bare skrike det ut, og være ferdig med det, men så er jeg bare i min 7. uke, så det blir liksom alt for tidlig. Føler at alle gjenomskuer meg hele tiden, for selv er jeg også sånn som prøver å legge sammen 2+2 når folk begynner å oppføre seg annerledes. Det er jo liksom ikke farlig at folk skjønner det, men en vil jo "kose" seg med "hemmeligheten" selv først. Gleder meg i allefall til å fortelle det til de vordende besteforeldrene nå i helgen. De kommer til å bli over seg av glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsa Skrevet 19. mai 2006 #5 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har fortalt det til en nær venninne, og til min mor i går (er 8+1 idag). regner med å fortelle det til resten av familien om ei ukes tid, når jeg begynner å nærme meg 10 uker. Er lei av å finne på unnskyldninger, dessuten begynner det allerede å vises såvidt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønepøne;-) Skrevet 19. mai 2006 #6 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg er i uke 11 og fortalte det til familien på 17. mai. De ble veldig glad:-) Skal si det til flere ganske snart, tror mange har en mistanke...:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaUlv Skrevet 19. mai 2006 #7 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg sa det til min familie + samboerns familie dagen etter at vi fant det ut selv, da var jeg va 6 uker på vei. Vi ble så glade at vi bare måtte.. Etter det har jeg fortalt det til alle på jobben, jeg har kasta opp en del, så det ble litt vanskelig å holde det skjult. Fint å ha alle de erfarne damene med gode og velmenende råd i ryggen når man bor hundrevis av mil fra sin kjære mor selv.. Ellers har jeg kosa meg med å fortelle det til en og en venninne/ kompis hver uke etter det...Syns det er moro å si det jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doubichou Skrevet 19. mai 2006 #8 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg ventet til uke 12 foerste gang, til jeg hadde faatt sett den lille reka selv paa UL. Men da var det paa tide, for jeg lengtet etter snekkerbukse og alt annet som ikke klemte paa magen! Det var derfor en befrielse aa si det paa jobben! Fortalte det til mamma og tvilling soesteren min begge ganger omtrent 10 minutter etter at testen var positiv! Hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
electra Skrevet 19. mai 2006 #9 Del Skrevet 19. mai 2006 Vi tenkte å vente med å fortelle det til det hadde gått 12 uker til både familie og venner. En dag kom lillesøs og sa at hun hadde invitert familien på middag hjemme hos meg og min samboer, men jeg er helt anti-middag for tiden og måtte derfor fortelle henne grunnen. Søs har lovet å holde på hemmeligheten de to siste ukene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omega-3 Skrevet 23. mai 2006 #10 Del Skrevet 23. mai 2006 Dere er jammen flinke som klarer å vente så lenge.. jeg har en samboer som er sååååå stolt.. at han har sagt det til nesten alle vi kjenner. og det var tidlig.. er 9+ 4 nå.. håpløse mannfolk:) søtt også da:) Lykke til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nungo Skrevet 23. mai 2006 #11 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har ikke fortalt det til noen ennå (ja, altså min mann vet det naturligvis). Er et sted i uke 11 og skal til kontroll om 2 uker, der legen vil prøve å finen forsterlyd - vil i alle fall ikke si noe før det. Sist jeg var gravid ventet vi til uke 16/17 med å si det til besteforeldrene og noen uker til før venner, kollegaer osv. fikk beskjedd. Denne ganegn tror jeg ikke, jeg kan skjule det så lenge - det begynner jo allerede å stramme i buksen, så jeg vurdere snart å gå på loftet etter de gamle mamma-klærne mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilha1til.:) Skrevet 23. mai 2006 #12 Del Skrevet 23. mai 2006 Vi har fortalt det til familien og de fleste rundt oss. Klarte ikke å vente. Er i uke 8 nå. Men har jo da også sagt at det er veldig tidlig og at det er sjanser for at det ikke går bra også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå