Gå til innhold

gir dere drikke om natten?

Anbefalte innlegg

min svoger skulle være barnevakt for min 2 åring, som vanligvis sover hele nattenigjennom. Før vi gikk ut spurte han skal han skulle vekke han og gi drikke? viss han ikke våknet selv??

Jeg sa hæ??

Svogeren fortalte at jentene sine på 2 og 3 år våknet hver natt og ville ha vann, som dermed førte til at de måtte bytte bleie fordi den ble breddfull av tiss? våknet de ikke selv vekte han elle kona de for å gi dem vann...

er ikke dette litt merkelig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5087767-gir-dere-drikke-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig, ja - det synes ihvertfall jeg! Jenta mi har ikke drukket noe om natten siden hun var liten baby og jeg fremdeles ammet henne!! (Sluttet med nattamming da hun var 3-4 mnd).

En sjelden gang har hun fått drikke om natten hvis hun har høy feber, da er det viktig for væskebalansen, men jeg har aldri vekket henne av den grunn. Hvis man vekker dem om natten forstyrrer en jo bare søvnen deres!!

Hørtes litt snodig ut å vekke de....

Hos oss har tullemor en Aventflaske med seg i sengen hver kveld. Noen ganger drikker hun masse andre ganger ingenting, men hun vekker nå ikke oss og vi vekker ikke henne for å drikke. :o) Har ikke hatt problemer med bleielekasje heller..

Annonse

Jenta vår har en kopp med vann stående i senga som hun drikker av hvis hun våkner og er tørst. Men vi har aldri vekt henne på natta for å få i henne drikke. Hun drikker mye i løpet av dagen, og har da overhode ikke behov for drikke på natta egentlig. Har sjelden eller aldri problemer med bleielekkasje. Men hun tisser en del med en gang hun våkner på morgenen ( det er vel ganske vanlig, det gjør jo vi voksne også).

Nei, det gjør vi ikke her.

Hun får alltid vann rett før hun legger seg. Hvis det er veldig varm så har vi et vannglass stående ved sengen hennes. Hvis hun våkner og er tørst, så gir hun beskjed til oss eller drikker av dette selv.

Jeg forstyrrer ikke søvnen hennes for å gi henne drikke, nei. Skal ikke være nødvendig ved et normalt væskeinntak ila dagen og hvis det ikke er kjempevarmt om natten....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...