Gå til innhold

Deres beste tips mot skorper i hodebunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes å huske at da storesøster var liten, ble skorpene bare værre av alt jeg ble anbefalt å smøre henne med... Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at man kan smøre på med olje og børste med babykam etterpå.

Jeg har bare latt det være jeg, det går over av seg selv.

Skrevet

Jeg tar også gjerne imot tips. Har prøvd olje og grer med kam. Alt forsvinner da, men kommer tilbake bare noen dager etterpå. Noen med efaring? Sønnen min er 8 uker.

Skrevet

Salicylvaselin er effektivt. Det får du kjøpt på apoteket. Smør det inn og la den virke noen timer eller over natta og gre så ut skorpene. Har brukt det på alle mine tre barn og da har skorpene blitt borte.

Skrevet

KJøp salicyl olje på apoteket..det er beregnet for det..står hvordan du skal gjøre det på flasken...

ta det gjerne på like etter barnet har badet,så la det ligge med en tynn bommulslue over natten...vask det ut om morgenen og børst hodet/håret med en lusekam(tett kam)

har funket som bare det på begge mine engler!

lykke til

Skrevet

Men altså; hvorfor er det så viktig å få de vekk, da?

Skrevet

Jeg prøvde med både salicylolje, babyolje og olivenolje uten at noe fungerte. Til slutt smurte jeg inn hodebunnen med babylotion fra Babyline og lot det virke til skorpene ble helt myke. Pirket de så vekk med neglen (selv om jeg hadde hørt at det kunne gjøre det verre). Gjorde dette to ganger, selv om nesten alt forsvant første gangen. Og det kom aldri tilbake!

Skrevet

dette anbefales også på helsest .. så kaster meg på dette rådet.funket godt her i huset også:)

Skrevet

Min lille er ganske "hårete", og olje gjorde det bare så altfor klissete. Smørte heller på a-creme og tørket det forsiktig bort med våt klut, og vips! Gjentok dette et par ganger til og skurven forsvant for godt :)

Skrevet

Det er jo meningen at etter at du har fjernet det du kan med en lusekam skal du vaske håret med shampoo for å fjerne oljen.

Skrevet

Når de små skal ligge med dette over natten blir det ganske klissete. Men spiller ingen rolle, skurven er borte og det uten kliss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...