Gå til innhold

Herde brystvortene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke gjør det. Det er jo det samme som å starte "slitasjen" tidligere, og så oppnår du bare å være sår enda lenger enn du egentlig hadde behøvd.. Ikke sikkert du blir så sår av ammingen heller, men hvis du blir det, ta problemet da. Finnes masse råd. Min eneste forebygging er at jeg smører brystvortene så de ikke er tørre i utgangspunktet ihvertfall..

Jeg har også fått tips om å herde dem, men syns ikke det er noe behagelig å klype og klemme meg selv i brystvortene i tide og utide. Skjønner ikke helt hvordan de skal bli herdet av det på såpass kort tid heller.. så jeg stemmer heller i det med å smøre dem godt!

Noen som har tips om gode kremer, kanskje? Jeg har hittil bare brukt en god bodylotion, samme som på magen.

Annonse

Jeg har bare brukt HTH og av og til den strekkmerkekremen, da jeg liksom er igang med den. Men har tent til å kjøpe noe som heter brystvortesalve på apoteket og ta med i "BAGEN". Har fått tips om at den er veldig bra. Kan også brukes på leppene mot tørr sykehusluft. "Alle" på jobben min bruker den på leppene. Mener du kan amme selvom du har smørt med den, men skal spørre på apoteket for sikkerhets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...