Gå til innhold

Hvordan sette i gang fødsel - noen gode råd???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Venter min nummer tre - som mange sier pleier å være en "joker" som tar jeg gooood tid. Stemmer det?

Jeg er nå på overtid og er utålmodig som bare det. Prøvd sex og akupunktur, men det er lite som skjer. Hodet har festet seg og livmorhalsen er veldig moden, har også en del kynnere. Men ingen tegn til at fødsel starter med det første. Nokså frustrerende når man er så fokusert på denne termindatoen.....og på å få treffe den nye babyen..... Vil helst ikke at babyen skal bli så stor heller, skal jo ut.....

Fortsetter under...

Hei du ;)

Må smile litt, for nå sitter sentimentale meg her og tenker at jeg var deg får akkurat to år siden.. Min nummer tre var en riktig liten luring...han koste seg veldig inne i magen og ville absolutt ikke ut.

Alle lo av meg og sa det nok ble en juni gutt, men jeg kunne ikke se noe morsomt i dette, siden jeg hadde egen termin 5. mai og UL termin ble satt til 10. mai.

For å gjøre historien noe kortere :) jeg hadde regelmessige kynnere og smerter i 4 uker før termin og forventet nok å få gutten min allerede to uker før terminen.... ikke så lurt nei..

Jeg hadde 2,5 til 3 cm åpning fra 5. mai, og hadde aldri trodd det var mulig å gå rundt så lenge med åpning uten at noe skjedde.... Men joda, der gikk jeg med kjempemage og var overstresset på overtid.

Men min gutt lå høyt oppe og fløt da, var ikke festet som din. Det skjedde ikke før fødselen var godt i gang...

Prøvde sex (sambo følte seg forfulgt...), lakserolje i desperasjon (endte opp med diaré og noen kynnere da..) vindusvask, trappegåing, evindelige kveldsturer mens de værste kynnerene sto på, men nei...

På sykehuset var de ikke så villig til å få fortgang i dette. Ville det skulle skje naturlig. Da jeg var 12 dager på overtid, ble jeg strippet (gjorde ikke så vondt) ingenting skjedde..

Dag 14 var jeg desperat, og de kunne ikke love meg noen igangsetting heller, siden føden var full.... Trodde jeg måtte gå 3 uker over tiden..Jeg ble strippet igjen og denne gangen var det vondt, men all form for action var velkommen, og da, endelig, skjønte han at tiden var inne :) 25. mai, 15 utrolig lange dager på overtid var over. Etter en fin fødsel fikk vi den tredje gutten vår.. og alle tårer og fortvilelse var glemt... Ikke var han så alt for stor, heller, 3940 g og 50 cm.

Nå er nr 4 på vei ;) er i min 26 uke og sitter her og mimrer... Snart er minsten 2 år og det er rart å tenke tilbake på hvor lang hver ekstra dag jeg måtte vente på han var. Lurer veldig på hvordan det blir denne gangen..

Ønsker deg lykke til. Håper du greier å la være å stresse så mye som meg. De kommer jo ut, selv om det kanskje ikke blir sånn som vi ser det for oss. Tror ingen råd hjelper om ikke "tiden er inne", desverre.

Uffameg....hørtes slitsomt ut må jeg innrømme. Kan liksom ikke forestille meg at jeg skal gå 14 dager på overtid...men man vet jo aldri somd u sier.... Jeg får prøve å smøre meg med tålmodighet og ikke tenke så mye på det. Farmor har vært her en uke snart og ventet, og må reise hjem igjen på søndag for å jobbe.....

Får vel lure mannen min til litt mer action i helgen...smil...gir meg ikke helt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...