Gå til innhold

Jippi! Nå hører jeg til her inne!!!!!!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen er ny her!

Etter 3 positive tester, sniker jeg meg forsiktig inn her. Tror ikke helt på det enda, men symptomene er jo der. (Trøtt, sentimental, urolig i magen, forkjølet osv). Jeg og sambo er i lykkerus. Trodde ikke spira skulle sitte så fort. Nå er alt nytt, spennende og litt skummelt. Når er det vanlig å gå til legen? Tar man blodprøve for å være sikker på at man er gravid? Når tar man første ul?

 

Hilsen en veldig lykkelig med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer voldsomt!!

 

Når du får første time hos legen varierer.Noen foretar gynekologisk undersøkelse, men andre ikke gjør det.isåfall kan det bli tatt celleprøve fra livmortappen og en bakterieprøve.ps! legen kan ikke ved en gynekologisk undersøkelse med sikkerhet se om du e gravid eller ikke før evn.i begynnelsen av 3 mnd.Andre prøver som vil bli tatt er: Blodprøver (hb-for å sjekke blodprosenten), blodtypebestemmelser (rh-positiv/negativ) immuniserings¨prøver og antistoffmåling.

Wassermansreaksjonen (tester for syfilis) måle blodtrykk, ta urinprøve og måle vekten din. blodtrykk,v ekt og urin (av og til hb) vil bli tatt vær gang gjnnom hele svangerskapet.Ultralyd er valig å få i 17 uke.

Første gang du skal til legen kan du skrive ned alt du lurer på ned på en lapp,når man først er der , er det lettå glemme hva man skulle spørre om.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så mye!!!

Tar en stund før det synker inn at man faktisk er gravid...

 

Ring legen du,så setter de opp time til deg.. Hos legen får du også informasjon om jordmor om du ønsker å gå til det.

 

Ønsker deg masse lykke til!

Å håper du får et flott svangerskap!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...