Gå til innhold

Hvor mye MME til 10 mnd gammelt barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

står på pakka bruker du collet eller nan?

men vis dettte hadde vært meg og gutten 10+ mnd hadde jeg begynt med h melk og gått over til lett når han fylte ett år...

vi begynte med h melk når han var 10 mnd og nå er han snart ett så han drikkr lett melk og ekstra lett,,,

Jeg har en gutt paa 9 mnd og han faar ei flaske med 180 ml 4 ganger daglig. Han drikker ikke alltid opp hele flaska, det avhenger av om han faar melk foer eller etter maaltidet, men han drikker ihvertfall 400 ml i loepet av dagen. Han drikker ogsaa vann innimellom.

Annonse

Sneipen her kaster opp av mme, så han får vann og litt eplejuice. Har begynt forsiktig med litt lettmelk også. Drikker det han vil ha... Regner med at din får vann eller annet til måltidene? Da er det vel nok, da? Melk er viktig for å få i seg kalsium, men det får man fra brødmat også, og spesielt av sesamfrø...

Når de er ca 8 mnd skal de ha ca 500 ml melk pr dag. Når de blir litt eldre avtar lysten på melk, de har lyst på andre smaker osv.

Min gutt på 10 mnd drikker 180 ml ved 07 tiden, 60 ml sammen m grøt ved 0930 tiden, vann til brød v lunch, 60 ml melk m middag, og 150 til kvelds m grøt. Han er veldig fornøyd med det. Han drikker "mye" vann ellers på dagen.

Tror det er ganske individuelt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...