Emma*den lykkelige venter Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Noen som har noen gode råd hvordan jeg blir kvitt dette i plenen?
grå :) Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 vet ikke med tistler, men løvetann har pålerot ala gulerota. finnes sånn sak som du stikker ned i jorda og får med hele rota og alt opp igjen med. omtrent som en stor versjon av en eplehusutstikker. du må med andre ord få vekk hele planta med rot og alt. tistler m du finne ut hvordan formerer seg/overlever og så fjerne deretter. ellers tror jeg ikke det er stor annet enn gift som hjelper. muligens hagesentrene kan ha noe annet, men ellers er roundup et middel som er skånsomt for jorda. anbefaler deg å bruke en pensel elelr dråpeteller og ha på hver enkelt plante i så fall.
mosse_fikk_sin_prins Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Hvor får man tak i denne løvetannplukkeren? Er veldig plagd av denne planten vi også, men rota er jo umulig å få opp.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 du får kjøpt ugress dreper på hagesenteret beregnet for gress plen. dette stoffet dreper da bare ugresset.
Gorgonvaktmester Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Bare så det er sagt syns jeg løvetannen er fin - spiselig er den også...
Jippi! Maibaby! Skrevet 22. mai 2006 #6 Skrevet 22. mai 2006 Enig med Gordonvaktmester! Skjønner ikke hvorfor alle er så sinte på løvetann. Jeg blir i godt humør av løvetann, jeg.
Emma*den lykkelige venter Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2006 he he, joda, når jeg kikker utover plenen som er snart er en halv meter høy og det lyser gult i gult av løvetann, så er det jo pent. Enig med dere der, men......... Egentlig mest interessert i å få bort tistlene for de er så vonde å tråkke på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå