Gå til innhold

Trenger litt hjelp av dere gravide:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så heldig at jeg har fått en nydelig gutt med hjelp av prøverør. Han er nå 1 år. Jeg ammer han fremdeles og har ikke fått mensen tilbake etter fødselen.

 

Siden det er lite sannsynlig at jeg klarer å bli gravid uten hjelp ( sykehustabbe:( ) så har vi ikke brukt prevensjon. Men nå er jeg kvalmen og har en god del mensmurringer og lurer på om jeg kan ha klart å bli gravid. Det kan jo være mensen som er på vei....

 

Det jeg lurer på er hva de første symptomer dere gravide fikk?

 

Jeg husker jeg blev kvalmen og fikk ømme bryster men det var først etter noen uker.

 

Jeg vil ikke ta en graviditetstest ennå siden sannsynligheten er så liten.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan dere hadde det de første ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble kvalm allerede noen få dager etter at mensen skulle kommet. Kjente at brystene var ømme og jeg var trøtt hele tiden. Det er nok veldig forskjellig hvor fort symptomene kommer, men jeg kjente det veldig fort. Tok testen da jeg var 5+3 og da var den blåe streken sååååå sterk og tydelig som den kan være :-)

 

Lykke til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som fikk barn ved hjelp av prøverør, og de fikk seg en overraskelse etter 1 lite år, for da var hun blitt gravid igjen helt uten hjelp fra andre!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

for det første - GRATULERER med det første nurket :) Kan sette meg veldig inn i din situasjon. Har hatt 2 prøverørsforsøk uten hell... og er nå på en mirakuløs måte blitt gravid for egen maskin :) Jeg merket det først på at jeg la på meg uvanlig mye, og brystene vokste og var vonde. Tok mange negative tester før de endelig slo ut i uke 5+3!! Har ikke vært så kvalm enda - har arvet gode gener tror jeg. Er nå i uke 7 + 5, og skal på ultralyd i neste uke (får det siden jeg egentlig er prøverørspasient). Ville tatt en blodprøve om jeg var deg - ikke stol på urinprøvene. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere for svar:)

 

Jeg er kvalm og har mensmurringer men har ikke ømme bryster. Jeg får vente å se det litt ann. Jeg hører av meg med mitt nick når jeg tatt en test eller fått mensen....

 

Gratulerer med den lille i magen. Det er helt fantastisk å være mor. Dere vil aldri angre, ikke en gang da dere ikke har fått sove på hele natten eller da babyen har dratt ned og ødlagt den fineste pynten du har....jeg lover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ble tidlig kvalm, men fikk ømme bryster først i 5.uke eller noe. Nå er de til gjengjeld SKIKKELIG vonde...

 

Spent på å høre hvordan det går med deg! Har hørt om dette før - at man sliter med å bli gravide, men etter en vellykket graviditet så skjer det et eller annet i kroppen som gjør at den greier det på egenhånd..... gjør at en får enorm respekt for naturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...