Gå til innhold

keisersnitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei. jeg hadde en ganske tøff fødsel sist og mistet masse blod . jeg måtte også fjerne morkaka kirurgisk fordi den ikke løsnet. var mye styr og den deilige tiden etter fødselen så jeg ikke noe til. husker bare at jeg lå å gråt på oppvpkningen når de kom med barnet så han kunne suge. ellers bare mørket. har termin i januar og har vært hos legen og da nevnte jeg hvordan det var sist og da lurte hun på om jeg ville ha keisersnitt. men dette vet jeg ikke noe om, noen som kan fortelle litt om dette. har jo lyst denne gangen å få oppleve den kosen og de første timene me dbarnet. hjelp meg er dere greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg hadde keisersnitt grunnet seteleie.Nå har jo ikke jeg født "normalt", så jeg kan jo ikke si hva jeg synes er best, men jeg ønsker å føde "normalt" (og uten komplikasjoner så klart) neste gang. Det var ikke noe ubehag å snakke om når det gjelder selve keisersnittet, men det var ganske kjedelig å være bundet til sengen hele første dagen grunnet ryggmargsbedøvelsen. Måtte også ligge på overvåkningen de første timene etterpå, mens barn og far var på avdelingen for veiing osv. Dem kom jo til meg også, men det føltes som en evighet... Denne tiden skulle jeg liksom bruke til å hvile og sove litt, men var så oppspilt så det klarte jeg jo ikke, hehe... Melkeproduksjonen kom også veldig sent i gang og det var ganske smertefullt å bevege seg med såret på magen. Men det er sikkert ikke noe godt å bevege seg med et sårt underliv heller...

 

Som sagt så har jeg ikke fått prøvd begge deler (enda, hehe), så det er vanskelig å si hva jeg synes er best. Og så er det jo forskjellige fødsler og opplevelser for hver enkelt... Klart det ikke er noe særlig med en fødsel med komplikasjoner, det er jo skrekken for de aller fleste... Og man blir jo ekstra nervøs når man har hatt en dårlig erfaring tidligere... Jeg brukte mye tid på å lese om keisersnitt i tiden før, og det hjalp å ha litt kunnskap om det som skulle skje.

 

Tror nok du bare må gjøre det som føles rett for deg, og ikke få dårlig samvittighet eller noe annet når du har tatt valget ditt. Lykke til uansett hva du velger å gjøre, det er like stort å få barn uansett hvilken måte de kommer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...