Gå til innhold

dere som er hjemme med unger etter de er blitt 1 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber ikke fullt og jobber stort sett kun på ettermiddager/kveldstid, Så jeg er hjemme med sønnen min om dagene. Han er 14,5 mnd nå.

Jeg er på "Treffen" hver torsdag formiddag. Et lekested for barn i regi av kirken her jeg bor. Et fint opplegg. Er der kun for sønnens min sin del. Han har godt av å komme ut blandt andre og leke med andre barn.

Hør med menighetene/kirker rundt der du bor om det finnes noe lignende.

Ellers så drasser jeg han aldri rundt. Men tar en bytur en gang iblandt. men ikke for ofte.

Hei,

Jeg gå hjemme med min datter som er 13 mnd. og kommer ikke til å søke barnehageplass før til neste år. Vi er ute hver dag! Vi bruker også den åpne barnehagen 2 dager i uken, treffer andre mammaer og barn som også går hjemme og i helgene så er det fleste barna i gaten hjemme. Vi føler at dette fungerer veldig bra for vår famillie.

Er fortsatt hjemme med vår sønn på 17 mnd. Merker på han nå at han trenger å få andre impulser enn å være hjemme sammen mamma. Skal begynne 80% i barnehage i aug. Skal bli godt for han og for meg tror jeg. Vi er ute hver dag. Han sover ute hver eneste dag+ at vi som regel finner på noe ute selv om det regner. Hver tirsdag treffer han andre på sin egen alder. Ellers er vi en del hjemme. Men blir jo selvfølgelig at han blir med når vi skal til byen, butikken osv. Er mye sammen med farmoren sin. Når jeg er på trening på dagtid. Der elsker han å være! Tror ikke han har vondt av å bli med rundt. Han elsker å se på nye ting. Og det meste går faktisk på han sine premisser. Er han missfornøyd sier han ifra på sin måte. Og da tar jeg hensyn til det!

Jenta vår blir 2 til høsten og skal da begynne i barnehage i 80%, frem til da har ho vert heime med meg.

Vi er ute 1-2 ganger for dagen uansett vær, ho stortrivst med å vere ute og utforske både lekeplass og skogen..og på em er det alltid flere unger ute her.

Ellers prøver vi å samles fleire som er hjemme ca en dag i veka så barna får treffe kvarandre. og en dag i veka går vi (ofte flerie) på bading med barna.

Ellers tar vi små turer med vogna (ikkje ro i baken til å sitte lenge i vogn) eller går i skogen eller på fjellet med bæremeis.

Trener på sats og går ca 1-2 ganger på dagtid, da er ho med i barneparken en times tid og storkoser seg der.

Å gå på handel med henne blir gjort berre i "krisesituasjoner", da ho forståelig nok ikkje vil sitte i vogna men springe rundt og sjå og da får ikkje eg gjort det eg skal:-)

Er ei veldig sosial og aktiv lita god jente så vil nok trivst i bh, men eg vil nok savne ho mykje i starten siden vi har kosa oss så lenge heime ilag:_)

Jeg skal være hjemme til høsten og da er gutten min 1,5 år. Ellers har jeg hatt et temmelig sosialt år. Om det er mest for min egen skyld eller for gutten min sin kan jo diskuteres. Har siden han var blitt født møtt barselgruppa hver uke (nesten noen ganger oftere) Det har variert hva vi har funnet på. Noen ganger gått på cafe/ kjøpesenter og spist og handlet. Andre ganger møtt hverandre hjemme hos noen.

I det siste har jeg også vært med på åpen barnehage en gang pr uke. Når vi er hjemme uten å gjøre noe går vi tur og går på lekplassen utenfor her vi bor. Jeg syns det er godt for oss begge å ha litt rolige dager innimellom.

Men det er stort sett de dagene det regner ekstremt vi ikke går ut i det hele tatt.

Men veldig mange dagmammaer går nesten aldri ut med ungene heller så om det hadde vært bedre vet jeg ikke.

Annonse

var dagmamma jeg.. ute 1-2 timer hver dag(hvirs været tillot det)

Jenta mi var 11 mndr og jenta jeg passa var 10 mndr..

Hadde lekekamerat hjemme hele dagen... Da de var 20 og 19 mndr sluttet jeg. Tok en liten ferie før skolen begynte til høsten og jenta mi skulle tildagmamma selv. 2 dagmammaer osm driver sammen og har 6 unger der. Holdt på i 13-14 år.

Nå til høsten blir vesla mi 3 og da begynner ho i bhg. Og er veldig klar for et et mer pedagogisk oppleggi hverdagen.

HAr en på 15 mnd og en på snart 3 år. Eldste er i park så han er mye ute. Minste er sammen med sin bror og vi har hage med sandkasse og huskestativ. Har endelig fått barnehageplass fra høsten av til begge. Det skal bli godt. Ser at mini trenger andre barn og voksne enn bare mor og far.

Mi jente er faktisk så gammel som 18 mndr og er hjemme på fulltid! Vi er ute 3 timer på morgen/formiddag og 2 timer på ettermiddagen. Vi leker med andre barn omtrent hver formiddag (6 andre jevnaldrende i gata som stort sett er hjemme) så vi er heldige med den ;)

Vi er med på barnesang 1 gang i uken, lekeverksted 1 gang i uken..

Nå er jeg gravid igjen med termin til høsten slik at hun skal i barnehage 2 dgr i uken fra august da jeg ikke klarer å følge opp like mye ettersom magen vokser ;)

Men klart det er mange som heller skulle benyttet seg av bhg istedetfor å gå på cafe hver bidige dag!!

hehe, jeg er nå hjemme med begge mine, gutt på 2 år og 4 mndr og jente på 10 mndr...det har gått kjempe fint å være hjemme med han så lenge, men nå merker jeg at han trenger noe mer å en måte så jeg håper på bhg plass til han...

vi er ute hver dag sammen med andre barn, vi er vel 6-7 andre som har barn på samme alder så der har han aldri manglet noe faktisk...

Jeg jobber kvelder og helger så jeg er hjemme på dagene med tullemor på 14 mnd.

En til to ganger i uken er vi på åpen førskole og vi har en del naboer som også er hjemme med barn i samme alder så hun får nok barn å leke med.

Skulle gjerne hatt henne hos dagmamma eller barnehage, men får ikke plass føre i august.

Men vi stor koser oss om dagen.

var hjemme til barna var 1,5. Begynte å jobbe da de var 6mnd, og pappan hadde de hjemme til de var 1. Og så jeg igjen.. Vi var sammen med andre barn tre dager i uken - åpen barnehage. En dag i uken var vi i besøkstjeneste - på gamlehjem eller avrusning kollektiv. Og den siste dagen de dradd rundt på butikker og storhandel. De likte det siste mye bedre enn mamman sin:) Har hatt barn som begynner i bhd. to år gamle som ikke har tilbrakt mye tid sammen med andre barn, men har ikke inntrykk av at det er vanlig. Det er synd for barna, overgangen til bhg eller dagmamma blir stor og de andre barna har et forsprang som kan være vanskelig å ta igjen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...