Gå til innhold

andre på overtid???

Anbefalte innlegg

Hallois!

Hadde termin på mandag og venter spent for hver dag nå.. er jo ikke så mange dagene ennå, men fikk høre fra kegen allerede i begyn av mai at " er alt klart og det kan skje når som helst nå..." så har venta litt..

murringer, nedpress, kynnere og en del slim hver natt.. helt normal gravid på dagen..

åssen er formen din på overtid? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5086377-andre-p%C3%A5-overtid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også termin på mandag, og blir bare mer og mer frustrert ettersom dagene går...;-) He, he, "alle" føder før meg, syns jeg. Dumme meg, VET jo at jeg like gjerne kan gå en uke til og vel så det! Har nok vært altfor fokusert på den datoen.

Formen er god (selv om konsentrasjonen er borte vekk), kynnere har jeg hatt i mengder siden uke 20 (kanskje noen flere i det siste), ikke sett noe til den berømte slimproppen, jenta der inne kravler rundt til den store gullmedalje (nesten så det knaker i bekkenet - au!), og gravidbuksene mine er blitt for trange, så jeg må gå i slaskete joggebukser hele tiden. Føler meg litt "trashy" for tiden...;-)

Nei, kom ut, kom ut!

5 dager på overtid her! Går med nr to nå. Gikk 13 dager over sist.....

Ingen forvarsel da heller. Bare våkna en søndag morgen med reale smerter. -Men overtid er kjedelig. Alle rundt meg går jo helt bananas hvis jeg ikke svarer på telefonen, eller bilen er borte en time... Det er nesten mest slitsomt.... Lykke til da!

Jeg hadde termin på tirsdag (16. mai) og er nå tredje dagen på overtid. Det er mitt tredje barn og de første ble født 8 og 6 dager på overtid. Likevel hadde jeg forventninger om at det skulle skje før termin denne gangen, så naiv kan man bli. Så her går jeg da. Var hos jordmor i går, fikk akupunktur. Livmorhalsen er veldig moden og klar, hodet har festet seg - men ingen tegn til hverken slimpropp - fostervannavgang eller rier. Har hatt mye kynnere den siste uken - men i dag er alt bare stille bortsett fra sparkene til "lillemor". Frustrerende fase, men godt å høre at vi er flere i samme båt.... Blir litt desperat, ikke engang sex hjelper ser det ut til. Har hørt at tredjemann kan være en joker og litt treig - kommer når den vil og kan ta lang tid...

Noen flere tips til hva man kan gjøre for å sette i gang? Løpe i trapper frister ikke akkurat med den magen jeg bærer på akkurat nå - smil....

Ja overtid er noe pes. Er tolv dager over og har akkurat vært på sykehuset på kontroll. Ikke mye moden nei, så vi får smøre oss med tålmodighet i noen dager til. Blir mest sliten av alle som bare vil meg vel og spør om noe skjer......... Men heldigvis er jeg i god form, selv om psyken tar pause innimellom når natta blir for urolig.

Overtid ja!!

Jeg er 10 dager over og fikk bekreftet 5 cm åpning igår. Legen prøvde ta vannet da hun sjekket, men fikk det ikke til. Skal ta vannet på tirsdag viss ikke noe skjer til da. Jeg har venten lenge denne gangen for nr 1 kom på dagen og jeg har hatt sterke kynnere siden før påske. Lege og jordmor sa at denne karen ikke kom til å holde til termin, så jeg var ikke forbered på å gå over..... Men når termindagen var gått og han ikkke var kommet så kom litt roen også. Og nå når jeg vet at det bare er 4 dager til det helt sikkert skjer så har jeg roet meg helt og prøver nyte dagene bedre. Men jeg tør ikke gå på tur alene lenger. Vannet kan gå når som helts og legen sa at da blir det rask fødsel!! Har sterke kynnere hele dagen og spesielt på kvelden. jeg tror det er mer en 5cm åpning nå, kjenner liksom at det åpner seg mer....

Det er ok å gå på overtid når en er fin i formen. jeg hadde mye rygg og bekken smerter tidligere og har vært sykemeldt lenge. Men nå er jeg i tipp topp form og godt er det.

Som dere sier dere andre, det verste er alle som ringer og maser og gir 1000råd om hvordan jeg kan starte det. mange ganger gidder jeg ikke ta telefonen! Da lurer de fælt da!!

Lykke til dere andre! Vi får holde hverandre oppdatert!!

Annonse

Jeg hadde også termin på mandag den 15mai.

Jeg føler at formen er litt opp og ned,er veldig sliten og sover mye.

Jordmor sier jeg har ca 3cm åpning,men har ikke hatt noe særlig kynnere osv.

Slimproppen gikk for ca 2.5uke siden,så vi går nå her og venter.

Føler at alle føder leeenge før meg.

Dette er mitt 3 barn,og hadde også trodd at jeg skulle føde før tiden denne gangen.

Nr 1 kom 3 dager før termin og nr 2 kom 12 dager over termin.

Nei,vi må nok bare vente,de kommer når de vil :0)

Lykke til alle sammen

He he.

Er litt rart at jeg får denne følelsen jeg er alene om å føle det slik jeg føler....

Godt å se at andre har det som meg...

Hadde termin 16 mai. Slimproppen gikk 30 april, og jeg fikk beskjed av jormor noen dager senere at livmorhalsen var myk og sentrert. Hadde masse kynnere, diare og menssmerter....Så jeg trodde jo hver natt at jeg skulle føde!!!

Men her sidde jeg med magen..... 2 dager siden gikk det fostervannet som ligger mellom hodet og livmorentappen...

Men her er det nå bare mye liv og masse kynnere..ingen rier...

Så eg e fødeklar!! Faren og! he he

å såå utrolig godt å høre om andre i samme båt!!

Jeg er ikke sliten av å gå gravid- men som noen av dere andre sier, så er det mest pes med alle telefonene og meldingene som kommer.. vi kunne hatt en egen telefonvakt ansatt! Samtidig prøver jeg å tenke på at så heldige vi er som har folk som bryr seg og "venter" med deg.. men jeg blir litt stressa av det også!

Jeg er utrolig glad i magen min, og kommer nok til å savne sparka og livet der inne. Men skal bli herlig å møte jenta vår snart nå :)

Tok akupunktur i går.. spent om det har noe virkning. var spent om jeg fikk med meg idolfinalen, og det regner jeg med nå ja :) Så taco og finale her i kveld... så får vi se om jeg våkner opp igjen i morra da, og tenker.. ja,ja, ikke i natt heller?

Hei Gry

Neida, det er ikke vondt å gå med åpning. Har hatt endel sterke kynnere og litt mensmurring i ryggen, men det gjør ikke vondt. Jeg tenker at 5cm er jo halvveis til 10 cm så da slipper jeg deler av åpningsfasen :) Forrige gang kom jeg inn på føden dag vannet gikk og da hadde jeg 3cm, hadde nok gått med den en stund også. Husker det var litt vonde timer frem til jordmor sa at nå er det 8 cm og rett etterpå 10 cm. Fødselen varte bare 8timer fra vannet gikk, så vi er forberedt på at det kommer til å gå fort denne gangen også. ..... når først vannet går da.,,,,, jeg kan ikke forstå at ikke vannet går når det er såstor åpning..

Vi er tydeligvis mange som går over tida. Jeg er 5 dager etter termin. Tror hver kveld at jeg skal føde (har mye nedpress på kveldene), men smertene forsvinner. Er i fin form, så det går greit, men vi venter jo hele tida da... Føler dette er litt bortkasta tid. Bruker jo av permisjonen...

Helt enig med dere andre i at man blir rimelig lei alle telefonene og meldingene med spørsmål om noe er på gang. Det er jo hyggelig ment, men blir litt frustrert da...

Annonse

13 dager siden termin her...

Er ganske lei nå ja! Skal på sykehuset i morgen på kontroll, blir spennende å se hva de sier.... Håper de forsøker å sette igang noe! Har ingen tegn på at "noe" er på gang, er førstegangsfødende, og vet lissom ikke hva jeg skal kjenne etter.... Men, det er nok av liv inni der! Kjenner masse rart på kvelden, men på morgenen etter er jeg like fin igjen.... Har ikke forsøkt akupunktur eller noe annet, men nå er det vel like før det skjer, så vi får bare smøre oss med tålmodighet noen dager til!

Lykke til alle sammen!

12 dager på overtid, og ser ut som om det blir mer... Er annengangsfødende og gikk 13 dager over tida sist. Trodde ikke det skulle gå like lang tid denne gangen. Har det på samme måte som mange av dere andre, mye kynnere om natta, tror fødselen er på gang, også er det over om morgenen. Slitsomt i lengden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...