Gå til innhold

Var hos legen - til ingen nytte

Anbefalte innlegg

Tok endelig mot til meg å bestillte en time, tenkte kanskje han kunne hjelpe meg litt på vei å i det minste tatt en vanlig GU på meg.

Men nei da.. Dr kom jeg ingen vei.

For det første så ville han ikke diskutere dette uten at samboer var med!?! Å dessuten så var jeg BARE 25 år så det var ikke noe hastverk?!

I tillegg så synest han at en utredning tar både tid å penger så det måtte jeg tenke litt mer på... Så sa jeg at jeg har prøvd i ca 1 år, men det var helt vanlig å prøve i over ett år, så her kom jeg ingen vei...

Går det an??? Han fikk meg til å føle meg som en fjortis som hadde fått en lys ide.. Jeg ble helt knust å satt i bilen å gråt lenge før jeg kom meg videre på jobb... Hva nå?? Føler meg helt tom, sorry men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5086325-var-hos-legen-til-ingen-nytte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så sint på sånn leger som det der!!

Er det mulig?

Du har rett til å bytte fastlege 3 ganger,et lite tips. ;-)

Du har å krav på som pasient å bli tatt seriøst når du kommer til legen,uansett alder..

Dritt lege...

Håper dagen din blir bedre,og at du bestller deg time til en annen lege,og får den utredningen du har krav på.

Lykke til..

Da bytter du lege !

Han skal ikke bestemme når tid det passer for dere å få barn - det kan være tidkrevende for noen par og da er det greit å få startet slik at man kan fort luke bort problemer og evt. ta tak i ting...

Han er der for deg - ikke omvendt !

Etter ett år så har du rett på å få komme til utredning - men dette kan ta noen måneder før du kommer til fertilitetsklinikken.

Og 25 år er en fin alder å få barn på.....

Mitt råd er at du finner en annen lege.

Annonse

Det var da utrolig ufølsomt av en lege å si?

Jeg ville prøvd å få snakket med en annen lege for å høre møte litt forståelse. At du er "bare" 25 år har da vel ingenting med saken og gjøre? Har dere holde på 1 år, så har dere holdt på et år!

Det var synd at legen din oppførte seg på den måten, jeg håper du klarer å heve deg over det og tenke at han hadde en dårlig dag eller generelt bare er ufyselig! Kanskje han er misunnelig fordi det ikke blir noe på ham.... =) Må være litt usakelig også, det hjelper alltid på humøret for meg! Kjøp deg en stor pose med godis, ta for deg telefonkatalogen og snakk med en annen lege. Ta med samboer, så har du helgardert deg for neste legemøte!

Lykke til, jeg håper du finner en vei rundt denne legen.

Klems fra

Har du vurdert å bestille deg en time hos privat gyn?

Det koster jo litt mer enn i det offentlige (ligger rundt 800 for en time)

Men gjør du det slipper du å være avhengig av disse dumme fastlegene. Jeg kan nesten garantere deg at du hos en privat gyn vil møte forståelse og hjelp. Dessuten er det som regel veldig kort ventetid i motsetning til i det offentlige hvor det ofte er et par mnd å vente. Jeg har valgt å gå privat og angrer ikke et sekund. Det er verdt pengene.

Ønsker det lykke til

Klem

Anbefaler deg å bytte fastlege først, hør med noen du kjenner som kan anbefale en. Eller spør her inne. Hvis ikke den nye fastlegen vil hjelpe deg heller, så bestiller du time hos privat gynekolog.

Jeg har en venninne som var 21 da hun dro til legen siden de hadde prøvd i over ett år. Hun ble tatt på alvor og har i dag en liten gutt. Det var noe kluss med syklusen hennes så hun fikk pergo av legen.

Gå inn på http://www.trygdeetaten.no/. Der kan du bytte fastlege under linken MinFastlege i margen til høyre. Tror det er oppdatering av fastlegene hvert månedsskifte, så da har du ny lege 1. juni (tror jeg). Kanskje du kjenner noen som kan anbefale en lege der du bor? Synes ikke du skal slå deg til ro med det denne legen sa. Har dere prøvd et år, så har dere ventet lenge nok. Ta med sambo neste gang, så har du noen med deg som er på din side.

Du kan eventuelt be (den nye) fastlegen din om hevisning til vanlig (rutine-) GU hos en gynekolog. (Da koster det bare ca 245 kr.) Bare si at du ikke ønsker at fastlegen skal gjøre GU, og at du er mer komfortabel med å gå til en som er spesialist på GU. Det respekterer de stort sett. Har du først fått time hos en gynekolog, kan du spørre ham/henne hva du kan gjøre, og om gyn kan se noen åpenbare grunner til at du ikke blir gravid. Du trenger ikke si til fastlegen din at du skal ta opp problemer med å bli gravid hos gyn. Det kan være noe du tar opp 'siden du først er der', liksom.

Lykke til!!

Er det mulig???????

Grrrrrr.......sånne leger skulle ikke hatt lov til å praktisere.

Spiller vel ingen rolle hvor gammel du er, vil dere ha barn så vil dere ha barn og det må han bare rette seg etter.

Ble skikkelig frustrert på dine vegne nå!

Bytt lege eller gå til en privat gynekolog som har litt mer vett i skallen.

Ønsker deg lykke til håper du får orden på det og at spiren snart sitter :)

Stor trøsteklem

Annonse

Hei på deg!

Vi opplevde det samme for 2 mnd siden, jeg var for ung, vi hadde ikke prøvd lenge no etc.. jeg er 24 og vi hadde prøvd i 12 mnd.

Etter en mnd mannet jeg meg opp på nytt bestillte en time og forlangte å bli tatt på alvor. Legen beklaget på det sterkeste at jeg hadde følte jeg ikke ble tatt seriøst og la seg langflat. Der og da skrev han brev til priv. gyn for start av utredning.

Nå viser det seg da at etter 14 mnd prøving så fant jeg ut at jeg er gravid bare to dager etter jeg var hos legen. Innkallingen til utredningen kom i går, men nå trenger jeg den ikke lengre.

Stå på kravene dine, forlang å bli tatt seriøst, dette har du faktisk krav på!! Stå på!!!

at det går ann!!!

jeg bblir så provosert! ung? jeg er ung(21)

dessuten bestemmer vel ikke legen hvor mye penger du vil bruke!

mitt tips er å ringe å bestille en ny time å fortelle han hvordan du følte det på den timen nå eller bytte til en annen lege hvis du ikke føler deg vel med å si ifra..

lykke til!

Fy for en j**** drittsekk!!!

Bytt fastlege med en gang. Uansett hva du skal der, om det er med en forkjølelse eller ang barnløshet, du skal bli tatt på alvor!!!!

Selv gikk jeg på volvat. Der var det ingen kø og tok alle testene på en 40 minutts konsultasjon. Kjempedeilig!! Nå skal vi til videre utredning så da går jeg gjennom fastlegen ellers er det for dyrt. Men er verdt det for en første gang liksom.

Og alderen spiller ingen rolle for når man skal prøve!!!

Dumme lege ja!!!

uff føler med deg.

blir å oppgitt når leger oppfører seg på den måten, de skal jo hjelpe folk, ikke få dem til å føle seg ille.

Jeg var hos legen i vinter, fordi det var 3 år siden sist. Så han lurte jo på om vi prøvde å få barn. Da prøvde vi ikke på det så sa nei, vi skal vente en stund til. Da sa han at vi måtte ikke vente for lenge. (jeg blir 23 nå i år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...