Gå til innhold

Når begynte dere å få et "forhold" til babyen i magen...

Anbefalte innlegg

...jeg føler liksom ikke noe særlig enda, klarer ikkke å koble det at jeg skal bli mamma til den lille i magen. Skjønner ikke at det er noen der.

er det vanlig å ikke ha noen spesielle morsføleleser for babyen i magen? eller er jeg rar? Jeg er 12+3 idag.

Ikke er jeg interessert i å titte på babyting heller, rart, jeg som syns det er så stas om noen andre skal ha barn og jeg kan kjøpe babytøy...Elsker jo disse små rakkerungene!

Fortsetter under...

Å, det kom ikke ordentlig før etter at jeg hadde vært på ul i uke 19. Da fikk vi se babyen og t.o.m det søte lille ansiktet (3D). Etter det har det bygd seg opp gradvis, tror jeg. Kan sitte og klappe meg selv på magen og småsnakke med den. Er 23 uker på vei.

Jeg er også mer tolerant og oppmerksomme mot andre barn – enda jeg aldri har vært særlig barnekjær! :)

Det hjalp veldig på da han begynte å sparke masse:) Da ble det veldig mye mer reelt på en måte. Og ultralyden der vi så ham i fin form var også en ting som jeg syns hjalp litt. Før alt dette var det mest litt abstrakt nesten for meg..

Nå er jeg 23+6 og syns han i magen er en fin liten pøbel. Han sparker masse og vi dytter litt tilbake og snakker litt med ham. Det kommer nok snart hos deg også:)

Tror ikke jeg fikk noe ordentlig forhold før hun var ute av magen, jeg.... Skjønte ikke at jeg skulle bli mamma før hun lå i armene mine, og da kom det med så voldsom kraft at jeg gråt i flere dager, huffameg. I svangerskapet følte jeg egentlig ingenting som lignet, bare noen små blaff av beskyttelsestrang innimellom. Var litt engstelig for at jeg var unormal, siden jeg ikke hadde morsfølelsen under graviditeten. Kjøpte ikke noe utstyr før i siste liten, så det ble litt stress på slutten. Da mannen min lurte på om babyen måtte sove første natta i en pappeske fikk jeg fart på meg, he he.

Denne gangen har morsfølelsen kommet sterkere og tidligere (er 15+6), kanskje fordi jeg allerede er mamma? Er nok helt normalt å ikke kjenne sånne sterke følelser så tidlig, likedan som det sikkert er kjempevanlig å ha følelsen med en gang :-)

Annonse

jeg er i uke 19 og føler nesten ennå ikke at det er noe der inni engang.. klarer ikke å tro det selv om jeg tom har bilder fra ul i uke 12. tror det kommer mer gjerna når jeg kjenner spark ogsånnt.... d KJENNEr man at det lever noe inni en. venter som en gal nå om dagene:)

jeg har det som deg! jeg er 15 uker.. har ikke noe spesielt morsfølelse! synes det er morsomt å titte på tøy og sånn, men liksom ikke kjøpe noe.. det virker veldig fjernt for meg.

nå er ikke alt som det skal mellom pappan og meg heller, så det forrusaker jo noen bekymringer... har jo tenkt tanken om dette er så lurt! men nå er avgjørelsen tatt på det i alle fall...

forresten så fikk jeg et teppe og litt tøy av mamma her om dagen, det hjalp litt! da kan man liksom glede seg til å begynne å vaske det tøyet og sånn...

men jeg tror ikke det er unormalt! en venninne av meg følte ikke noe serlig for sønnen før han var noen uker.. (det er heller ikke unormalt, men ikke så normalt heller..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...