Gå til innhold

Noen som sliter med dårlig sugeevne/-teknikk?

Anbefalte innlegg

Har ei som er 10 uker prematur.

Fra vi begynte med å øve på å suge (i ca. uke 33) har hun vært veldig svak til å suge. Men vi ble hele tiden trøstet med at dette vokser de av seg. Blir sterkere når hun blir gamlere og så videre.

Hun er straks 6 måneder ukorrigert (3,5 mnd korrirgert) og vi sliter enda. Jeg ammer ikke, nettopp litt pga dette (klarte å holde i gang melk med pumping i et par måneder), så hun har alltid fått på flaske. Har også forsøkt med massasje for å stimulere sugebehovet. Av og til virker det som hun ikke vet helt hvordan hun skal begynne å suge (vi bruker opptil 30 min på at hun skal begynne å spise), i tillegg til at hun suger veldig sakte. Bruker totalt sett ca. 1-1,5 time pr måltid. Spiser veldig bra (i mengde altså).

Er det noen som har opplevd noe av det samme? Har dere funnet noen metode/teknikk for å hjelpe babyene til å suge?

Har snakket med helsesøster, fysioterapeut og pedagog, men ingen har noen spesielle råd å komme med.

Fortsetter under...

Hei!

Det høres veldig vanskelig ut det du sier... føler med deg!!! å bruke 1time på mating er LENGE ja... Snuppa mi var "kun" 5uker for tidlig, men vi sleit masse vi og! Hun ville baaaaare sove, fikk ikke i gang amminga overhodet. Hun drakk kjempe lite i begynnelsen, vi var drit happy når hun drakk 20ml og sånn!! hehe... noen ganger klarte hun nesten ikke noe, hun bare sovna.. har ingen tips om teknikk men.. hun har tydeligvis lagt på seg skjønner jeg? Får nesten bare holde fast ved det.. og la matinga gå sin gang.. Så GÅR det lettere altså!! PLUTSELIG så gikk det såååååå fint med det her i gården og :) jeg tipper kanskje bare noen uker til jeg, så er det blitt "årnings" ;)

Hei!

Mine trillinger er også født 10 uker før tiden, og jeg slet med akkurat det samme som deg. Var helt sikker på at det skulle gå seg til, men det gjorde det ikke.Nå er dem fem og en halv måned, ukorrigert. Jeg pumper meg og dem får melken min fra flaske. Prøver i ny og ne å gi dem litt pupp, men dem orker ikke lange stunden i tillegg til at jeg blir kjempesår pga at dem ikke har riktig teknikk. Synes det er litt trist, det er jo så koselig å amme! Lykke til videre:)

å ja. hun har fin vektutvikling, og spiser mellom 140 - 180 ml på måltidet (5 måltider i døgnet). Følger en helt normal kurve, og har egentlig vært et problemfritt barn. Unntatt å spise. Det ser ut som om hun sliter veldig til å finne ut hvordan hun skal starte og suge på flaska si. I tillegg må hun ha mange stopp underveis, så da blir det en ny runde med skrik, tygging, lek (gjør det meste ja...) før hun starter på nytt. Er en del plaget med oppkast. Og av og til sovner. Hun spiser jo i søvne også, men da må vi hele tiden si i fra at hun må spise. Er faktisk mye bedre enn når hun skriker og/eller tygger på smokken, og ikke vil ta flaska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...