Gå til innhold

lege og jordmortime?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når er det vanlig å bestille lege og jordmortime. Tror jeg gjorde det ganske tidlig sist, men fikk inntrykk av legen min da at jeg kunne jo ha venta litt. Tror det var i uke 7. Jeg venter andremann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bestillt til gynekologen min i dag, er 8 uker på vei da jeg skal dit. Det var jeg sist også. Tidlig ut for å søke fødeplass, større sjanse til å få føde der jeg ønsker da, ønsker Riksen som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte ikke så lenge etter jeg fant ut at jeg var gravid, og så fikk jeg time i uke 12... Litt lenge å vente, men samtidig er man litt "mer" gravid når man er kommet til uke 12 om du skjønner.. Så nå synes jeg det var ok å vente så lenge.

 

Etter legetimen var jeg hos jordmor og bestilte time der, fikk tid et par dager før jeg er i uke 18...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye regler og rutiner for sv.kontroller nå sa min lege. Var der nå første gang ca uke 10. Blir henvist til UL rundt uke 18, og så skal jeg ikke ha kontroll før i uke 24 igjen- mao over halvveis i sv.skapet.Etter det hver 4.uke mener jeg. Velger man å kombinere lege/jordmor er hyppigheten den samme.

Greit nok når alt er OK, men litt trist for jeg har ikke fått høre hjerteslag feks., og det er lenge til UL. 7-8 uker enda...:-(

Jeg venter også andremann, med nr 1 var det mye hyppigere kontroller. 12 da mot 8 nå tror jeg legen sa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+6 i dag, og skal ringe og bestille time til 1. kontroll hos lege snart. Regner med å få time rundt uke 12-14. Jordmor hører jeg mange går til allerede i uke 12, mens før hørte jeg mest snakk om lege i uke 12, og jordmor uke 16. Mange forskjellige praksiser tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk åsså beskjed om nye rutina me sjekk....Va på kontroll idag...e 12 uke...

Skal ikkje tell lege/jordmor før i uke 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...