Gå til innhold

angående bleieskiftløfteteknikk (tråd lenger ned) og seteleie

Anbefalte innlegg

det stod at barn som er født i seteleie ikke skal løftes etter beina når man skifter? det har ikke jeg fått beskjed om på sykehus eller hs? Og hoftene hennes ble heller ikke sjekka på 6-ukers kontroll. Burde de blitt det? burde jeg be om at de gjør det nå? hun er fem mnd..

Fortsetter under...

Vet ikke noe om det med løfinga. Men ifølge min hs så skal hoftene kontrolleres av lege ved 6-ukers kontrollen. Etter dette har helsesøster sett på bevegelsen i hofta en gang eller to.

Jo da, men fikk jo ikke vite noen ting på sykehuset.. Hadde en helt for jævlig sykehusopplevelse da, har enda mareritt om tida der.. Datra mi holdt på å kveles, jeg sov ikke på tre døgn o.l. Var en drøm å komme hjem, og jeg er alene med datra mi. Var bedre det.. Men nok om det! Hoftene hennes er jo aldri blitt sjekka, og jeg har jo etter hvert skjønt at det burde de blitt! skal ta det opp neste gang jeg er på hs jeg!

Men ble ikke babyen sjekket på sykehuset før dere ble skrevet ut? Der sjekker sjekker de hofter, lytter osv...Det er helt vanlig. Det at de sjekker hoftene vil si at de bøyer bena på babyen bakover liksom, det er hele sjekken tror jeg, ikke mer enn det. De gjorde nok det på din også:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...