Gå til innhold

Problemer med sovinga

Anbefalte innlegg

Skrevet

No er gullet blitt snart 8 mnd og må stadig ammes i søvn og vakner mange gonger om natta. Har prøvd å lære han å sovne på alle dei snille måtene, men i går skulle vi gjere oss harde og prøve sleepsense. Altså la han grine. Han blei heilt hysterisk men sovna faktisk relativt greit etter kun 20 min, men så vakna han som han pleier etter ein halv time og var heilt hysterisk, gjekk sjølvsagt inn til han og prøvde å roe han i senga. Til slutt kasta han opp, og vi gjekk då over til vanleg prosedyre. Kva i all verden skal eg gjere i kveld? Skal eg la han skrike, han er heilt hes stakkar....

Huff føler meg som ei dårleg mor uansett kva eg gjer....

Nokon tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette hørtes slitsomt ut! Viktig å huske på at du ikke er en dårlig mor bare fordi han ikke vil sove!

Ammes han i søvn, vil det være det eneste som står i hodet på han når han våkner, så det hadde nok vært greit å finne på noe annet. Våre to jenter har hatt sine grine tørner, men det har gått greit, verst med 1.mann husker jeg... Kanskje pappan kan ta en runde? Gutten trenger jo egentlig ikke mat om natta lenger, så hvis pappan tar legging og natteoppvåkningene kanskje det hjelper?

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ser at du ikke har fått så mange svar og vil bare svare med et litt annet alternativ. Kanskje det ikke hadde blitt så slitsom dersm du bare sluttet å stresse med at han absolutt skal sove natta igjennom...Tror ikke at det bra at barn uansett alder skal skrike seg i søvn dersom det finnes et alternativ. Man kan jo tenke seg selv...jeg synes i alle fall det er godt å sovne inntil noen og dersom jeg trenger nærhet om natten er det jammen godt å få det...

Kan anbefale en bok som jeg vet mange synes er bra Den heter No Cry Sleep Solution. Kanskje den kan være noe for dere?

Skrevet

Har du prøvd å gi mme på flaske? Det tar lengre tid å fordøye så de sover bedre på det... Du kan jo også prøve å legge han tidligere, overtrøtte barn er vanskeligst å legge... I

Skrevet

Tenkte eg skulle fortelje korleis det går med oss no. Vi har fullstendig gått vekk ifrå at han skal skrike seg i søvn då, det passa ikkje for han tydlegvis. No sovner han ganske greit i vår seng etter å ha blitt amma, dersom eg sitter ved sidan av. Dette ser no vi på som eit framskritt, så går det nok i riktig retning. Med museskritt men det er greit nok.

Takk for alle innspill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...