Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så sliten at jeg holder på å gå i bakken. Gutten min hyler som besatt når han legger seg. Bruker mye tid på å roe han.

Han legger seg kl7 og etter det skal han ha mat kl 12 og kl 2 og så opp kl06 og ha mat og da skal han opp for dagen. Han er snart 6mnd. Han gulper MASSE så jeg tror ikke han trenger all denne maten.

Hva gjør jeg??? Hvordan skal jeg avvenne han med mat om natten.

Er så sliten...Han får også fast føde. Skjønner ikke dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5085180-hjelp-er-s%C3%A5-tr%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve å gi ham vann eller smokken når han begynner å hyle om natten? Jeg har aldri hatt behov for å nattavvenne snuppa så har ikke noen erfaringer å dele, men ser at dette er det som blir skrevet når det er snakk om nattavvenning. Når det gjelder å roe seg om kvelden; vi hang en uro over senga til Julie, samt hun har en liten bamse oppi der også. Da har hun "noe å henge fingrene i" til hun sovner :-)

Dersom han får fast føde også, så trenger han ikke maten på natta. Du har sikkert rett i at det er kosen han vil ha. Du må rett og slett lære ham til at om natten sover man. Jeg tenker at du må tåle en fornærmet og skuffet baby noen netter, og ikke gi ham for mye på natten.

Jeg måtte det med sneipen her også. VI bestemte oss for at nå er det slutt på at han skal opp av senga si om natten. FOrberedte oss på en uke med natteskriking, og så var det over etter to netter. Jeg tok han ikke opp av senga, men klarte jo ikke å la ham bare ligge der alene og gråte, så satt ved siden av ham med hånda i senga. Han var kjempefornærmet og hylskrek, men ga seg etter ca en halv time. Våknet to ganger den første natten, en gang den andre natten og har sovet gjennom siden... Kan jo være det ikke går like fort med din, så forbered deg i tilfelle på en uke.

Her har du mitt tips, som jeg har gitt til andre her inne også...;o)

Gutten vår er 10 mnd nå og vi begynte å nattavvenne på fredag som var - det har gått kjempebra! Gruet med også, men det går nok bedre og fortere enn forventet! Lillegutt legger seg ca kl 19.00 og står opp ca 06.00. Han har vært vant til 2 nattpupper og vi kuttet alt på en gang (anbefaler det...) Når han våknet fredagsnatten for pupp bare satt en av oss der og strøk til han roet seg og sovnet, sånn holdt det på et par netter. Men ikke mye skriking. Får nå konsekvent ikke pupp før 06.00 - da er det morran.

Etter to-tre netter var det i boks! Da sov han hele natta. Han våkner fortsatt et par ganger i løpet av natta, men bare for å sjekke at vi er det tror jeg - roer seg med en gang når han får smokk.

Mitt råd: La henne ligge å sutre litt, så lenge det ikke er hylskriking. Det gjorde gutten vår, og da skjønnte han fort at det ikke er oppmerksomhet å få på natta- da sover vi...Han sutret i 15 min ca så gikk jeg inn, ga smokk sa at nå er det natta og du må sove. Etter et par netter gidder de ikke det lenger...;o)

Masse lykke til!" Dette går bra!! Og det er såååååå deilig å sove om nettene igjen...:o)Og lillegutter blidere på dagen - -for han får også sove..;o)

Annonse

Jeg ga sneipen tilbud om vann, men han var ikke interessert i det. Han har lagt litt i senga vår på morgenen, mest fordi jeg liker å dra meg litt :-)

Jeg tar ham aldri opp av senga, selv om han hyler og blir rød (noe han faktisk ikke gjør lenger...). Jeg skifter tilogmed bleie i senga, når han trenger det, legger bare et håndkle under. Kan være at det virker litt ekstremt, men det fungerer godt for oss.

Når han er syk, som han var for noen dager siden, og kastet opp, så blir det selvfølgelig annerledes!!

Sniker meg inn her selv om tulla mi er 13 måneder. For de som har mulighet til å legge barnet på eget rom, anbefaler jeg dette. Vi gjorde det da tulla var 5 uker og etter 2 uker sov hun 12-14 timer i strekk hver natt og har gjort det siden (selvfølgelig noen få unntak). Sier ikke at dette vil fungere på alle barn, men vi merket tydelig forskjell på tulla etter at vi la henne for seg selv. Noen reagerer på at vi gjorde det så tidlig, men for oss så har det fungert veldig fint. Rommet hennes ligger rett ved våres, dørene stod helt oppe i starten slik at vi kunne høre henne (det er uansett så lytt hos oss at vi hører om hun hyler alikevel..). Vår spedbarnsperiode har ikke inneholdt noe nattevåk og det har vært utrolig deilig. Vi kommer garantert til å gjøre det samme når en evt. nestemann melder sin ankomst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...